tisdag 29 september 2009

Tragiskt!

Idag när jag kom hem, gick jag min vanliga runda i trädgården och inspekterar om ngt skadats av eventuell frost i senaste natt och konstaterar, ingen frost ännu, men natten som kommer gör definitivt slut på sommaren.

Nu svänger jag blicken upp emot fönstret och ser en stor fjäderansamling på glaset, ojdå, nu igen en fågel som kör rakt in i fönsterrutan. Jodå, den fågeln ligger i min rabatt, väl inbäddad bland mina höstblommor. Fin avslutning i alla fall!


Järpe

Det är ju inte såhär jag tänkte mig att min natursida skall se ut, men naturen bjuder på olika möten och avslutningar.
Det är tyvärr inte första gången vi möts av dessa relativt stora skogsfåglar som kör rakt in i fönstret och to m krossat glaset.

Trevlig kväll!

1 kommentar:

NatureFootstep sa...

så synd på en järpe. En sådan har jag aldrig sett. Vet inte ens om de finns häromkring.