onsdag 14 oktober 2009

Avskalat

I naturen kan man alltmer skönja den avskalade färgtonen dvs den intensiva färg i bladverket är över och bladfällningen har snart gjort sitt, marken övergår i den gråa nyans som är så trist. Kvar är silhuetter av träd och stammar som kanske några gånger ännu i år hinner bilda långa skuggor av de nu något bleka solstrålarna.

Idag var det dock isande vindar som nästan gjorde mitt sinne för det vackra i naturen lite djupfryst. Men även den frusne naturälskaren ser små ljusglimtar.

En hackspett som frenetiskt trummar ut fröna ur kotten och lägg märke till hans "kottställning". Hela telefonstolpen är fårad på många metrar och alla sidor.


Koltrastarna har kalas på Aroniabuskarna och flyger skytteltrafik, dessutom mycket svåra att fånga på bild.




Nej, allt är så avskalat och tomt, to m Aspens gul/gröna blad singlar i luften ett efter ett och faller ner till marken.


T o m färgen på bodens dörr går ton i ton med naturen. Visst är det vackert med gamla ting som har en historia bakom sig?



Må gott och njut av de små tingen!

5 kommentarer:

NatureFootstep sa...

tack för berömmet :) Du är ju inte så dålig du heller. :)
Just nu väljer jag ju ut bilder för arterna. Så småningom ska jag väl skriva lite mer som du gör. Men jag vill ju visa fåglarna i situationer om det går, inte bara "porträtt".

Mimmi sa...

Vilka fina bilder:)
Jag sitter och tittar på dom och de är så fina och så bra fotat:)
ha en fin dag:)jag kunde inte skriva in min adress till min nya fotoblogg här så jag får länka till den gamla..du hade inget här där man kunde skriva in namn och adress till sin sida.

Maria i Sennan sa...

Jag bara älskar den här tiden..och så gör du ser jag
Maria

Monica sa...

Det är härligt med höst. Mycket på grund av färgerna som du fångat så bra. Trevlig Helg
Tjing
Monica

Elsa Rensfeldt sa...

Ja de gamla tingen runt oss är verkligen en källa både till sköna fotouppslag samt att man faktiskt mår gott av dom. Roligt att ha hittat till din blogg!

Hälsn Elsa