tisdag 24 november 2009

Tillbakablick

Hur mycket kan det regna egentligen? Det är nästan lite overkligt när det snart är första advent och naturen liknar mest ett grått förfall med enormt blöta marker, bara gräsmattan och en del ängar är gröna. Diken längs vägarna är fyllda med vatten på sina ställen. I helgen som gick öppnade himlen sig och bjöd på några timmars solsken och med god planering hann jag njuta lite av solens guldgula blänk innan jobbet kallade.

Tar en morgonsväng med kameran och allt är så vackert, vattnet är blått, himlen och några svanar kan jag höra på avstånd som för högljudda serenader. Tänk att möta skogen konung som betar lugnt intill vägen, det var mäktigt och förresten den står helt lugnt, bara öronen som vippar av och an och där på andra sidan buskaget står en till. Vilket ståtligt djur, men jag vill absolut inte stöta på det i trafiken.


Eftersom vädret är minst sagt lite ovanligt för årstiden, roade jag mig att titta lite bakåt i tiden vid samma tidpunkt.

Såhär såg det ut 2007.


2008



2009 vid samma plats som första bilden



Men det är rätt skönt med värmen i alla fall, så man skall väl inte klaga.

Ha det gott!

8 kommentarer:

Lena/isis sa...

Ja, vilket otroligt stort och mäktigt djur älgen är. Men säger som du att dem vill jag inte stöta på i trafiken. Usch....Kram Lena/isis

Maria i Sennan sa...

Ja inte hade jag haft något emot lite snö nu...det blir lite ljusare av det om det får ligga..
Hujedanemej att möta Skogens Konung
Ha det..Maria

NatureFootstep sa...

regn? Jo, det verkar finnas hur mycket som helst.
Bilden från 2007 är ju urläcker, så ska det se ut på vintern. :)

mimmi sa...

Vilken bild du har fått på skogens konung :)
Jag kollade också tillbaka på gamla bilder för några dager sedan och såg då också att vi hade massa med snö vid samma tidspunkt ..det är roligt att kunde gå tillbaka och kolla på gamla bilder så :)
ha en fin kväll
kram :)

Hanna sa...

Så många vackra vinterbilder.
Kram
Hanna

limerose sa...

Underligt det är, men man kan hoppas på att Anders stämmer, för i dag slaskar det här iallafall. Önskar mig en vit och kall julafton. Snöflingor dämpar stressen, ger lugn och tystnad och ljus i mörkret. Gör naturen vacker i vitt. Ha det gott /Rosie

Marina sa...

Vilka vackra bilder! Du verkar ha en fantastiskt vacker natur runt dig!?
Ha en bra kväll. :D

Anneli sa...

Allt detta gråväder och regn går mig på nerverna. Lite snö hade inte suttit fel men den varan är sällsynt här i söder. Kanske en dag på hela vintern, om vi har tur.
Tänk att få möta skogens konung på så nära håll. Mäktigt!!Nu blir jag allt lite avundsjuk ...:)
Vilka vackra bilder du visar upp.