måndag 21 december 2009

God Jul

Vi fick som de flesta andra här i Norden, förhoppningsvis en vit jul som gör den vädermässigt mycket stämningsfull. Nu på morgon i skrivandets stund, ligger ett tunt flor med nysnö över alla grenar, likt det vackraste julkortet med -10 grader, perfekt vinterväder med andra ord.

Nu hoppas jag Er jul blir lika angenäm och vacker och glöm inte småfågel maten.

`Här är karusellen som skall gå till kvällen`... hos mig har fåglarnas ringdans börjat för längesen. Det är en febril aktivitet att söka mat kring alla fågelbjudningar.



Några njuter i lugn och ro, lämnat julstressen bakom sig.



Till sist en riktig vinterbild, när temperaturen rörde sig kring -20 grader för någon dag sedan, med den önskar jag Er naturvänner, en riktigt

5 kommentarer:

mimmi sa...

Oh så vackra bilder :D
de var så fina och så mysiga att titta på :)
Idag kom det en flock till med sidensvansar till min lilla tomt .. jag har aldrig sett detta förut .. förre året sån jag dom en kort stund och inget mer ..men nu har jag minst 50 st här och de har kommit i 5 dager i sträck nu :)
ha en riktig trevlig dag :)

Lena/isis sa...

Det är underbart vackert nu . Får njuta så mycket som man bara kan. Snyggt fågelhus du har:) Vill önska dig en trevlig julhelg. Kram

Hanna sa...

Fina bilder.
God Jul!
Kram
Hanna

billan sa...

Vackra bilder som vanligt..
Önskar dig en riktigt God Jul!

Hannu sa...

Jag vill önska er en God Jul och ett Gott Nytt År !!

Hannu