onsdag 30 december 2009

Gott Nytt År

Nu är det gamla året snart till ända och jag får tacka mina naturvänner för att ni tittat in och lämnat en rad. Det ger så mycket att finna några skrivna rader efter en tung och slitsam dag, att få läsa några positiva ord och tankar här känns då så gott! Mången tack till Er!

Nu hoppas vi på många fina naturupplevelser för året som snart skall inledas och jag önskar att många timmar med små blickfång i naturen skall förgylla min dag för det nya året.



Jag avfyrar den billigaste, vackraste och utan egen insats av tillverkningen i fyrverkeripjäserna, bara en kamera och ett klick. För er mina naturvänner!



Nu tar vi sikte på ett nytt år som vi inte på förhand vet vad det har att bjuda på. Vägen kan bli krokig, spåren kan vi sällan följa, det kan bli sikthinder, lite skymning i horisonten, men vi får leva med tillförsikt och hoppas på det bästa, om molnen skulle hopas, ta en dag i taget!




Önskar Er alla ett Gott Nytt År!

10 kommentarer:

Skoogstrollet sa...

Åhh, vilka härliga vinterbilder. De får mig att längta ut i komination med att solen skiner. Frågan är bara hur jag ska få ihop att vika tvätta, söka jobb, äta, shoppa och göra klart inlämningen i ekonomi innan kvällen är över? Så det är nog bäst att jag med galoppsprång störtar in i duschen. Nu har pannan förhoppningsvis fått upp värmen igen för när jag skulle duscha på morgonen så var vattnet knappt ljummet och temperaturen inomhus nere på 18 grader, brr säger den frusne. Nu hoppas jag på bättre lycka.

Vårt liv i norr sa...

Kul att du hittade till mig! :)

Önskar dig också ett Gott Nytt År!

kram
helena

NatureFootstep sa...

önskar dig också ett gott nytt år. Och många trevliga bloggstunder förståss. :)

billan sa...

Tack för all glädje och inspiration du ger Bea, vi ses nästa år!
Gott Nytt År!

mimmi sa...

Oh vilka vackra bilder :) Du är ju jätte duktig på att fota . och du har blick för naturens skönhet :) underbart att se :)
hoppas du får ett riktigt Gott Nytt År
kram :)

Marina sa...

Vackra bilder!
Gott Nytt År!
Ha det så gott.

Hanna sa...

Vackra bilder.
Gott Nytt År.
Kram
Hanna

Mimmi sa...

Ja nu har vi kommit in i det nya året :) får se vad det har med sig ..men mycket kan vi bestämma själv :) När mina hundar levde så hade jag samma problem ..de kunde inte vara ute när det var så kallt.
hoppas du hade en jätte trevlig nyårs afton :)
kram

Åsa sa...

Vilka vackra bilder Bea. Det är vackert med vinter! Nu kliver in i det nya året med nya friska tag!

Karin SKARA sa...

God fortsättning på 2010.
Hoppas du hinner göra det du tänkte 2009 men inte hann med, så du slipper ha det över dig 2011 :o)
Karin //