onsdag 20 januari 2010

Kort session

Hur hinner man jobba mellan varven egentligen, när en dag kan bli sådär lagom fullspäckad med små ting som egentligen inte borde ta lång tid i anspråk, men gör det ändå!? En ledig dag mitt i veckan, egen tid hela dagen - trodde jag, men en dag med vovven till veterinären tog ett rejält avbrott mitt på dagen, när solen stod som högst och tyvärr fick nöja mig med att slänga några långa blickar på den vackra blåa himlen och bländande vita snön, men så är hon den trognaste vännen man kan ha och vad gör man inte för att hon skall må bra!

Men...precis i det ögonblicket vi skulle bege oss iväg upptäckte jag att någon hade "parkerat" sig i garagets fönster och fladdrade vilt omkring och slapp inte ut. Men vad är det, tänkte jag!
Till slut såg jag min Sparvuggla och det var precis likadant förra vintern, den hade tydligen kört in och tyvärr inte kommit ut igen.

Nu fick jag åtminstone tid att fota och studera alla vingpennorna och vilken blick den gav mig vid mitt närgångna beteende med kameran.




Känner mig aningen betraktad...



Försvinn, kanske den avser...



Vill inte se dig mer...



Dig kommer jag i alla fall att minnas som räddade mig från att svälta ihjäl! Så flög den iväg och precis i samma ögonblick vingarna bar, flydde ett stort antal småfåglar i panik från trädgårdens matbord. Vet inte, men kanske ngn vet bättre än mig, kan den möjligen haft för avsikt att ta småfåglar från trädgårdens matplatser? Men hur som helst, vacker var den!

Nu när naturen går mot ljusare tider hoppas vi på flera spännande möten!

Må gott!

6 kommentarer:

Hannu sa...

Vilka fina sparvuggelbilder du lyckats fota !!
I gryningen/skymmningen kan Sparvugglan komma till matningarna för att hämta sig en småfågel.

mvh/Hannu

Ninne sa...

Oj, vilka bilder du fick!!
Den har säkert jagat de små o så kom den fel. Skönt att den kom ut i alla fall. Kolla näbben-det syns att det är en Rovfågel!!
KRam Ninne

NatureFootstep sa...

vilket ess i upplevelse. :)
Och jodå, den hade nog tänkt få ett skrovmål. Enl boken kan den t.o.m ta trastar. Men nu fick den ju tydligen ingen lunch. Fast sin frihet var nog inte så dumt heller. :)

mimmi sa...

Woow .. jisses så avundsjuk jag är på dig ... jätte ..jätte avundsjuk :) tänk att du fick se denna vackra fågel så nära och råga på allt !! du fick FOTA den också och vilka kort .. de var kanon bra :) det var en upplevelse att få komma in hit och få se dessa bilder :)
kram

Marina sa...

Vilka härliga bilder. Jag älskar ugglor! Vilken tur du hade som fick en stund med den.
Ha en skön fredag. :D

Jeanette Lindvall - FOTOBLOGG sa...

Vara bilder :) å va kul att få ett sånt tillfälle att kunna fota den-

Ha det fint