torsdag 7 januari 2010

Min väg

Har du lust att ta en sväng med mig i kölden? För tillfället råder - 30 grader och det behövs rejäla kläder och man får lämna den tunna skjortan i garderoben och de lätta sandalerna får du stuva långt in i skohyllan. Det är tjocka yllesockor, halsduk och mössa som gäller samt rejäla vinterskor och vadderade byxor.

Trots kylan blir man tvungen att ta sig ut för att göra vissa ärenden och stundom i alla vädersträcken, jag undrar vilken väg vi skall ta för att komma snabbast fram?


En liten utblick från min trädgård och här brukar en mängd Bofinkar sitta och sjunga i ungbjörkarna när det våras. Oj, det är inte så länge till det!



Vacker inramning i vår kalla och snöiga nord.



Isarna kan vara förrädiska om man inte vet var och hur man skall röra sig vintertid.



Vintervyer som fascinerar.


Men, ni ser väl att det är kallt?


Nu är det väldigt kallt för våra småfåglar och jag satt vid köksbordet och betraktade de små liven som burrade upp fjäderdräkten så gott det gick och mycket stillsamt hackade på sina solrosfrön.


Ha det gott i vinterkylan!

11 kommentarer:

Ingela sa...

Vad vackert du har hemma hos dig! Visst är det härligt med en riktig vinter även om det är i kallaste laget. Fina bilder i din blogg.

Hälsningar
Ingela

Birgitta sa...

Vilken vacker men kall promenad jag fick följa med dej på idag.
Kram Birgitta

billan sa...

Tack för en fin promenad!
Visst är det vackert, men en aning mindre kyla skulle inte skada...:)
Det går verkligen massor med mat nu till småfåglarna, det är väldigt kallt åt dom små liven!
Må så gott!

Maria sa...

Härlig promenad du bjuder på här! :) Jag har nu tagit mig tiden att läsa ikapp mina favoritbloggar, däribland din! Vackra bilder som vanligt!
Tack för en god lässtund och en god fortsättning på naturåret 2010 önskar jag dig!
Kram/Maria

NatureFootstep sa...

-30, usch, mycket värre än här. -20 har jag sett. Och cyklat i, Men det är inte så bra för kameran.

Vacker natur du har runt om dig. Det är ju ett plus.

marina sa...

Vackert med vintriga bilder!
Kallt har ni, vi har det lite mindre kallt!Ca -20,-25.
Ha en bra kväll.

fammo handarbetar sa...

Vackra vinterbilder!

Åsa sa...

Åh så vackert Bea! Och blåmesen är helt underbar.

NatureFootstep sa...

ang trädkryparen.
Jag såg min första trädkrypare i somras. De klättrar uppåt och flyger sedan ner till roten. Nu mer lägger jag märke till om något flyger neråt. Det jag förr trodde var möss KAN vara en trädkrypare. :) Sedan får man ha tålamod som vanligt.

mimmi sa...

Hej:)
vilken njutning att komma in hit och få titta på dina vackra bilder här :)
här har du verkligen fått så vackra foton att jag bara sitter och njuter för fullt när jag tittar på dom nu :)
hoppas du har fått det lite varmare nu ..det har vi som du såg :)
kram

mimmi sa...

Hoppas att du fick några bra bilder idag som vi kan få kolla på snart :)
kram