tisdag 9 februari 2010

Morgonljus

Morgonljus - det speciella ljuset som inte kan fås på andra tider av dygnet. I gryningen just när solen går upp och bildar en dimma så vacker. Precis så var det på min söndag morgon och grämer mig lite över att jobbet kallade på eftermiddagen, men vad gör man, passar på att ta en promenad för att fånga morgonljuset, det var så vackert och stämning i naturen och borta var all den bittra tanken på alla gråmulna dagar som vi begåvats med denna vinter och dito snöfall.


Dimman ligger tät över fjärden och bildar ett vackert färgspel.



Vilket skimmer och lite förtrollande.


Ser ni att dagen grytt och ljuset fått en annan färgton?


Men vem har tappat skägget?

Ha det gott och fånga dagen mina vänner!

6 kommentarer:

Ninne sa...

Vilka underbara bilder. Där glömmer man av snö o kyla, där har du fått bara njutning i det.
Tack för dem
Ha en bra fortsatt vecka
Kram Ninne

Njut i din trädgård sa...

Fantastiska bilder! Jag älskar vinterlandskapet - ja - fortfarande! *ler*

mimmi sa...

Detta .. var ju helt otroliga .. underbara bilder :) jag njuter för fullt när jag tittar på dom ..vilken stämning det är i bilderna härligt och så otroligt bra fotat :)
kram

Marina sa...

Så vackert! Dimma är väl älvorna som dansar...
Ha en bra kväll.

Monica sa...

Hej Bea!
Vilken blogg, med underbara natur och fågelbilder.
tack för kommentar hos mej , du undrade om jag är en gammal TBare,,jo så är det, fast min blogg där är borta, hann inte rädda den, så jag är här istället och det är trevligt med gamla och nya bekantskaper.
ha en go Alla Hjärtans Dag.
Kram Monica

mimmi sa...

Va spännande .. då väntar jag lite otålmodigt på att få se några av dina bilder från denna underbara helg :)
kram