torsdag 1 april 2010

Glad Påsk

Nu har våren kommit till mig!! Snötäcket blir definitivt tunnare för varje dag och värmen gör sitt för att smälta ner drivan. Flyttfåglarna anländer och naturen lever upp igen och det är den bästa tiden på året, när man får lyssna till fågelsång redan i ottan och varje dag spana in en ny eventuell flyttfågel. I tidig morgontimma igår, hörde jag de första svanarna som drog iväg norröver och kanske jag får spana in det romantiska vårspelet här småningom som är enormt vackert.

Undrar om vår väl sjungande och kanske lite "påfrestande" Göktytan kommer tillbaka i år? Den som drog sina långa tonarter alla tidiga sommarmorgnar! Det blev faktiskt en Göktyta-familj efter alla locktoner och lite lustigt att ungarna föll eller blev utknuffade ur holken när de var tillräckligt vuxna och trippade omkring i trädgården ett par dagar, med behjälplig flygförmåga innan vingarna bar på riktigt.




Med dessa fjolårsbilder på Göktyteungarna, vill jag önska er mina vänner en riktigt

Glad Påsk!

5 kommentarer:

mimmi sa...

Men jag tror jag smälter .. vilken underbara bild .. den sista gick rakt in i mitt hjärta :)
Här har de nu lovat vår i över en månad ..men inte har vi fått någon än ..det bara snöar och blåser och det har varit högst 5 plus
kram :)

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej i PÅSK stugan:))))

Önskar dig en fantastisk påsk och hoppas den blir solig, mättande, social och helt UNDERBAR!!!

Påskkramar
Marianne

Ingela sa...

Glad påsk på dig!

Fina bilder, måste ha varit roligt att följa dom under sommaren.

Hälsningar
Ingela

Ninne sa...

O jag blir så avis på dina fågelfoton, /ja övriga med/ för det måste ju vara fantastiskt att få följa de små liven så nära.. Jag väntar på vår Rödstjärt- Ska han komma tillb. den gamla holken är utbytt/ Just nu springer Koltrasten här o pratar o samlar bomaterial. Plockar bort fiberduken som jag svept om min Trädpion. Men jag lyckas aldrig ta foton.. Får skärpa mig
God forts. KRam Ninne

Mian sa...

Men så fina göktyteungar!
Glad påsk!