tisdag 13 juli 2010

Silvertärnan

Hej mina naturvänner! Hur mås det i värmen? Jag kan väl tänka mig att ni har det bra i sommarens soliga dagar. Skall inte klaga, men visst är det lite väl varmt ändå!?

För några dagar sedan hade vi en fin dag på sjön, friska fläktar, underbart väder och det bästa av allt, skön avkoppling från det vardagliga. Dessutom får man en skön naturupplevelse på köpet. Vi hade en vacker vik som blev vårt tillhåll den dagen och till tonerna av Silvertärnans bevakning och beskyddande av sina ungar.
Den största ofreden var nog Havsörnen som gång efter annan seglade omkring högt i det blå (stundom två) och spanande på lämpligt byte. Vilken högbevakning som rådde i fågelvärlden, blixtsnabbt var Fiskmåsen och försökte avleda Havsörnens jakt efter mat.

Väldigt trevligt med Silvertärnan som hade nykläckta ungar.








Alltid trevligt med små utflykter och om det blir ngt på upplevelse kontot ännu bättre och de små dunbollarna gjorde det lilla extra den dagen!

Må gott!

PS Tittar in till er lite senare, det rullar upp ett åskväder just nu så jag får släcka ner!!

8 kommentarer:

billan sa...

Vilken härlig utflykt, och vilken bonus med de små söta dunbollarna!
Må så gott!

Lena/isis sa...

Vackra bilder som alltid . Söta fågelungar :-)) Kram

Mian sa...

Silvertärnans röda ben och näbb är så läckra!

NatureFootstep sa...

så söta de där tärnungarna är. :) Jag har inga tärnor i närheten som häckar. Det är väldigt få tärnor häromkring. :(

Varmt........man flyter iväg.

mimmi sa...

Vilken utflykt det måste ha varit :) helt underbart .. och så fina bilder .. som vanligt .. förstås :) det är så roligt att komma in och få läsa om dina utflykter och se dina bilder :D
kram :)

Ölandsvindar sa...

Vilket naturparadis du ser ut att bo i! Bilderna är så fina. Jag förstår att du inte vill missa något utomhus nu.
Kram
Kerstin

Maleviks Rosenträdgård sa...

Vackert :)
Håkan

Anneli sa...

Ja nog är det varmt alltid, iaf om man jobbar. Själv ska jag uthärda 1 vecka till SEN ÄR DET SEMESTER!
Vilka vackra bilder på tärnan, för att inte prata om de små "ulltottarna". Ha en skön fortsättning på kvällen.
//Anneli