onsdag 18 augusti 2010

Fågelskådning

Tidig morgon och solens bleka strålar söker sig mellan björkstammarna för att påbörja en vacker sensommardag. Passar mig precis, för idag är det äntligen lägligt för min del, att få tid att betrakta fåglarnas förestående flyttning till söderns varma land. Egentligen är det lite vemodigt med denna flyttningsaktivitet, men ack så vackert.

Lite kylig morgonluft och inget väder för sandaler, det får bli tjock tröja och extra varmt om fötterna, för att inte isande kalla vindar avslutar min session alltför tidigt. Styr min färd mot fågeltornet och vyerna är enormt vackra, färgerna av det ockra-gula gräset och blå himmel gör mig omåttligt förtjust över den sköna naturupplevelsen. Vilket fågelkvitter, skrän och ivrigt trumpetande tranor som möter mig. Isande vindar gör sig ganska påtagliga rätt omgående och vilken tur att jag klädde mig varmt.

Här står jag i över en timme och bara njuter av fåglars ystra flaxande, flockar som flyger kors och tvärs och jag tänkte: Väntar man på bussen en timme, ja, då blir tiden ofantligt lång, men här är en timme ingenting och så vackert för ögonen.

Nu får ni bara en bild idag, men den absolut vackraste och innehåller allt, fåglar, färger och en bild som andas - fri från bekymmer.



Vilken fin morgon jag fick! Hoppas att även din dag började bra!

Må gott!

6 kommentarer:

mimmi sa...

Det lät onekligen som en underbar morgon :) Och så bra man mår efter att dagen fick börja på ett så underbart sätt :)
kram :)

Ölandsvindar sa...

Vilken vacker bild! Både hästar och fåglar på samma gång. Här hos mig passerar mängder av flyttfåglar och det är bara att njuta av skådespelet.
Kram
Kerstin

Hanna sa...

Fin bil.
KRAM
Hanna

Birgitta sa...

Skönt när man kan ta vara på tiden och njuta en stund av allt det vackra som verkligen finns runtom. Jag tycker också det känns vemodigt när fåglarna flyttar, det är slut på något.....men som tur är kommer de tillbaka och då är det underbart. Vacker och stämningsfull bild, kramar Birgitta.

Hannu sa...

En sådan bild behöver ingen efterföljare..

mvh/Hannu

mimmi sa...

Raw är en råbild kan man säga ..på en system kamera och även de nya kompakt kamera kan man välja att ta i jpg eller i raw.
Raw bilderna tar mer plats än jpg ..men när mna har gjort om raw bilden som man vill ha den .. då kan man göra den till jpg sen :)