fredag 17 september 2010

Höst

Regnet smattrar mot taket, det skymmer och hösten har gjort sig påtaglig i både naturen och mitt sinne. Vackert med alla färgsymfonier i träd och buskar, njuter så ofta jag hinner och försöker fånga årstidens bästa.

Vackra blad.



Rödhaken som gästar mig varje morgon och betraktar omgivningen med runda vackra ögon .


Svarta nyckelpigan kryper på mitt trädgårdsbord och det var första gången jag upptäckte den lilla insekten.



Det var en liten hösthälsning till er mina vänner!
Trevligt veckoslut!

11 kommentarer:

mimmi sa...

Vilka underbara färgar du fick på löven .. är det från en ormbuske eller? det var i alla fall underbara varma färgar och den sista bilden .. en sån har jag aldrig sett förut :)
ha en fin fredags kväll
kram :)

Stubbetufsa sa...

Skjønne bilder!
Den lille billen der har jeg ikke sett før...
Ha det riktig bra!

The Secret Garden sa...

Ja nu kommer hösten, vare sig man vill det eller inte. Här hällregnar det... hoppas på bättre ljus ute om några dagar. Man vill ju gå i skogen på hösten, det är en sån speciell känsla då.
Vilka fina bilder du visar.

Trevlig helg!

Ninne sa...

Den lille goe Rödhaken.MMmmmmm
O så en svart Nyckelpiga, så många fina kryp det finns, men man ska vara vaken o "hitta" dem precis som du är o verkligen förmedlar dem vidare till oss vanliga dåligt seénde., Du gör såå fina foton på både djur o växter så det är en fröjd at läsa dina sidor.
Tack som vanligt o njut nu höstens fägring, som jag vet att du kan.
KRam Ninne

Lena/isis sa...

Underbara bilder , som alltid. Och min lilla favorit rödhaken, har du fotat. Söt! En svart nyckelpiga har jag nog aldrig sett. Kram

Ölandsvindar sa...

Rödhake...finns det något sötare. Det är så trevliga fåglar som jag ofta har sällskap av när jag pysslar i trädgården.
Trevlig helg!
Kerstin

NatureFootstep sa...

vacker färg du fick på ormbunksbladen. Och den lilla rödhaken börjar nog fundera på att flytta.

Hannu sa...

Ifall du tröttnar på din nyckelpiga så skicka den snarast norrut åt mig :)...sådan har jag aldrig sett :(
Trevlig helg !

mvh/Hannu

mimmi sa...

Godkväll .. så här på val kvällen slutspurt. Ja vi hade underbart väder idag .. så det var bättre väder än vad valet var ;) Jag röstade på S och det ser ju inte så bra ut för dom
kram :)

NatureFootstep sa...

trodde jag skulle få se något om dina flyttfåglar. :) Men det kommer väl kanske.

Viola sa...

Flotte bilder her også, oi- det insektet har jeg aldri sett før! En rød prikk på seg.. Supert makrobilde!