lördag 2 oktober 2010

När dimman lättar

En tidig vacker morgon när frosten pyntat varje strå, vitt och krispigt. Det känns väldigt ovanligt kyligt denna första frostiga morgon. Allt är så stilla och tyst runtom mig, njuter av utsikten och de fantastiskt vackra färgerna i den arla morgontimman. Jag tar mig en ut till den vackra plats där skaror av flyttfåglar samlas, för att betrakta de senfärdiga arterna och på plats fanns redan några andra fågelskådare med tidiga vanor, men egentligen är det väl som bäst just när solen går upp, om man skall göra de fantastiska iakttagelserna.

Ljuvliga färger i soluppgången som speglades på molnen, fåtal fåglar och kallt om fötterna blev den morgonens summering.






T o m några strån torkat gräs är vackra i morgondiset.


Önskar er läsare en trevlig lördagskväll!

8 kommentarer:

Halina sa...

Ljuvliga bilder...
Mvh Halina

Stubbetufsa sa...

Disse bildene dine ble vakre!
Jeg liker dis, alt blir så hemmelighetsfullt og mykt da!
Og Tromsø har ikke alltid regn! Det er bare jeg som har vært uheldig på mine turer. Normalt om sommeren kan man sitte på uterestauranter der, gå rundt i sommerklær og bare nyte livet!

billan sa...

Vilken härlig morgon...
Önskar dig en fortsatt fin helg!

Hjertebank sa...

Nydelige, stemningsfulle bilder.
Og bildet med stråene likte jeg veldig godt.

Ha ei fortsatt fin helg

Tiger sa...

Vilka underbara bilder från den frostiga morgonen! Och många andra vackra bilder i din blogg! Kommer gärna tillbaka flera gånger...

Hösthälsningar
Elisabet

sasfoto sa...

Hej och tack för din kommentar hos mig! Ljuvliga morgonbilder med höstdimma du har tagit.
Ha en bra söndag! /SA

Viola sa...

Når det er slik er det veldig vakkert, ubeskrivelig, og det har du fått med deg her!! :) Jeg er så glad i tåka, slik som du viser her! Absolutte fenomenale bilder!!!! :)
Natta og klem fra meg! :)

mimmi sa...

Det 'r bara att sitta och njuta här :) Vilka underbara bilder och så vackert det är så tidigt på morgonen .. vilket jag nästan aldrig ser .. då jag inte är en morgon människa precis :)
Men vad gör det .. jag kan ju njuta av dina bilder i stället :)
kram :)