torsdag 27 januari 2011

Fågelmatning 3

Hej mina naturvänner! Har våren kommit till er eller njuter ni av friska vinterdagar med kyla, rimfrost och glitter i varje snödriva när solen reflekterar alla snökristallerna? Här hos mig saknar jag fortfarande de underbara vinterdagar med gnistrande sol över vidderna, ty de verkar väldigt få de stunderna och ögonblicken i naturen som ger nya fräscha infallsvinklar med kameran. Längtar!

Jag får hålla mig till mina fågelmatingar hemmavid och nu är vi vid tredje matningen. Ett hängande fågelbräde under ett stort tätt träd och välbesökt av främst Talltitor. Fågelbrädet som av vind och väder utsatt för en och annan skavank gav upp här om dagen och kunde inte lämna platsen utan mat, eftersom den är den allra mest besökta av mina fyra!


Då får jag lösa problemet illa kvickt, innan jag måste iväg. Två korgar, lite tråd och simsalabim - en "luftballong" som fick matgäster omgående.




Önskar er alla ett fint veckoslut!

8 kommentarer:

mimmi sa...

Om du bara hade en aning om hur avis jag är på dig och dina vackra fåglar :) och så himla bra bilder du får på dom ett stort nöje att få komma in till dig och få se dessa bilder :)
kram :)

Monica sa...

...och jag håller med Mimmi. Vilka fantastiska bilder du får till på de vackra fåglarna :)
Tjingeling

Ninne sa...

Här är en till som naturligtvis är avis.... Våra matgäster har svikit oss???? Igår hade vi en Blåmes i "bollarna" o en Talgoxe i fågelbordet.-- Säkert i hela 4 min..??
DET ÄR FÅGELRÄKNING VID MATBORDEN HÅR I SVERIGE I HELGEN. JAG TROR ALLA DE NORDISKA LÄNDERNA KAN VARA MED I ÅR?
O JAG HAR INGA ATT RÄKNA??
Får kika på dina små fina gullisar
KRam Ninne

Ölandsvindar sa...

Oboy, vad snabb du var att kommentera hos mig idag. Jag hann knappt trycka på publicera.Snygg fågelmatningskorg du har fixat till. Talltitor fins här i "stora skogen" men vid fågelbordet är det mest kusinen entita som vågar sig fram. Ja, nu ska vi räkna fåglar under helgen. Det är sjätte året i följd.
Kram
Kerstin

Lasse sa...

Fina bilder du får till !! Och uppfinningsrikt med den nya luftballongen !
Ha en fin helg,

Mian sa...

Vilken fin luftballong!
Jag förstår att de små näpna talltitorna trivs fint där.

mimmi sa...

Men oj så himla tråkigt ... vi hade ishalka här ett bra tag så jag vågade mig inte utan för dörren utan broddar på fötterna..men nu är det något bättre .. hoppas nu att du snart kan få komma ut på den så hett efterlängtade promenad :)

Kungsfiskaren sa...

Oj så fint du gör för våra vänner med vingar! Det är dom såklart värda, alltid lika kul att titta förbi här och se på dina fantastiska bilder och läsa om vad som har hänt.
Må väl!
/Ingemar