söndag 16 januari 2011

Kan jag få...

...lite sol, tack! Jovisst, vi skall tänka positivt och vara glada för varje ny dag vi får uppleva och ta vara på livets alla möjligheter, men vädret tär på tålamodet. Den ena dagen efter den andra är idel grå och verkligen urusel vad vädret beträffar, ena dagen vräker snön ner och nästa piskar isande kalla vindar. Jag som på mina lediga dagar har hoppats på långa härliga friska sparkturer på isen, skogsvägen osv i vårt vackra landskap med blånande vidder och solkatter som bildar underbara skuggor. Kunde man få önska månne, en dag som ger ljus, ny energi och kanske lite nya bilder i kameraminnet?

Möjligtvis lite knäckt av alla gråa dagar!


Önskar bara en liten ljusstrimma då och då!


Lite vissen bara!

Hoppas i alla fall på en fin dag i morgon!


Hoppas ni mina vänner har det gott!

8 kommentarer:

mimmi sa...

Hej :) Jag får verkligen hoppas på lite mer ljus i morgon än vad vi hade idag :) och när jag ändå är i farten och frågar efter sol skall jag passa på att säga att de skall också skicka till dig :)
kramizz :)

Stubbetufsa sa...

Ja, min venn, vi venter!
Men det er lysstriper med mye farge på. om det ikke er helt overskyet!
Jeg satser på dem!

NatureFootstep sa...

har inte kollat vad det ska bli för väder i morgon. Idag har varit typiskt blött och klafsigt.

Fin bild på titan som kurar ihop sig på grenen.

Ölandsvindar sa...

Ja nu längtar man efter att allt ska sätta igång. Men gråvitskalan är vacker den också ibland. Det ser man tydligt på dina bilder.
Kram
Kerstin

mimmi sa...

Jag försöker febrilt att skicka lite sol till dig .. den visade sig ju här idag... och de säger den skall visa sig här i morgon också .. jag skall försöka att säga till en gång till :)
kram :)

Kungsfiskaren sa...

Hej Bea!
Jätte fina bilder som vanligt! Vi är nog jätte många som hoppas på sol och lite ljus.
För att använda en otroligt sliten klyscha -"den som väntar på något gott"

Ja, ja vi går ju mot ljusare tider i alla fall även fast det är plask och slask just nu.

Må väl!
/Ingemar

Lasse sa...

Fantastisk liten bild på titan !! Den ljuser upp i den gråa vardagen!
Var så säker - det blir snart kanondagar igen.

Hjertebank sa...

Sola og våren kommer snart.
Nydelige bilder.