onsdag 2 februari 2011

Dags för bad!

Hej mina vänner! Vilka fina dagar vi haft, sol, blå himmel och ett strålande vinterväder och naturligtvis blev det premiär för den första sparkturen på isen i går och även idag, i ett fantastiskt ljusförhållande. Njuter av vidden och den fina isfärden och vi kunde hålla fint tempo som gagnade motions-tanken och både vovven och matte fick ta en lång kafferast efteråt. Äntligen får vi bada i ljus!

Helt förlorad på det som naturen skapar i form av is-skulpturer och...


....färger som kan speglas i solnedgången.


Idag tog mesarna sitt första bad i takrännan som fick tjäna som fågelbad. Antagligen var den full med smältvatten av solskenet och bjöd på en verkligt rolig föreställning! Om ni orkar med en bildserie!?

Badvakten.


Är det månne lagom varmt?


Tror att jag avstår! Fjädrarna verkar få en viss obalans efter det lilla doppet.


Men förresten, jag ångrade mig, det var väldigt uppfriskande!


"Tjolahopp"... nu skall fjäderdräkten torkas! Ut med vingarna och flaxa till ordentligt!


Men Kalle, var inte så yvig i rörelserna!


Du förstår, lite mera elegans om jag får be!




Ja, så är vi nybadade hela familjen.



Pssst...tror att vi bjöd husvärden på en uppvisning i badkonst och i brist på en badhandduk!

Ha det gott och hoppas även ni fått bada i sol!

16 kommentarer:

mimmi sa...

ha ha vilken underbar bild serie på de badande Blåmesar:) så roligt och underbart att få se .. man får lite av vår in på knuten när man ser detta :)
visst har naturen många härliga vackra saker att bjuda på ..det är bara upp till en att hitta dom och se på naturen på rätt sätt :)
kram :)

Lena/isis sa...

Ååå vilka härliga bilder på mesarna. Blir riktigt glad inombords när jag ser dem. Härligt !! Kram

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Oj vilket härligt inlägg.
Bilderna och dina texter, fantastiska. Gillar detta skarpt.
Hälsningar, Petra B.

Mian sa...

Underbara bilder.
Jag blir jätteglad av dem!

Urban Rundström sa...

Härliga bilder på de badande blåmesarna. Otroligt att de passar på så fort de hittar lite smältvatten. /Urban

Hilda R.B sa...

Flotte bilder av meisene. Artig med flere i en serie. Bra jobbet!

Kungsfiskaren sa...

Om vi orkar med serien på mesarna?
Den är ju helt underbar!!
Otroligt fint fångat av dig och så underbart söta dom är, även när de är våta.
Ha det!
/Ingemar

Lasse sa...

Hej Bea !
Härliga bilder! Den med lång slutartid när blåmesen flyger iväg blev en favorit !

Viola sa...

Hahaha.. så morsomt!! :D Du fikk smilet frem på munnen min, latteren også! ;) Den kjøttmeisa ser ut som en ordentlig badevakt!! Og så artig å se de slik våte, de blåmeisene! Fulltreffer av noen bilder du har her!! :D

Flotte snøbilder! Høres deilig ut!

God helg ønskes deg, med klem fra meg! :)

Anonym sa...

Hahaha...vilken kul serie...underbar...å va ynkligt skrynkligt den ser ut! :-)

Steffe

Anonym sa...

Grattis till nya Optiken!!
Hoppas du blir nöjd med den och ser fram mot bilder!!

Steffe

Hjertebank sa...

Hei
Morsom serie med meisene.
Jeg likte også veldig godt de to øverste bildene.

Ha ei fin helg!

Ninni sa...

Åh vilken mysig bildserie! Mera sånt :)
Hoppas du får ännu en fin dag i solen!

Halina sa...

Härlig bildserie :)
Mvh Halina

Huset på landet sa...

Så söta mesarna är. Småfåglarna sjunger så vackert om dagarna nu, det är ett nöje att lyssna på dem.

Härliga bilder från utfärden på isen!

Kram, Nicole

mimmi sa...

men stackars dig .. har du åkt på den nu... jag har hört att man blir väldig dålig av den .. så jag hoppas verkligen att du blir bra fort
ett stort varmt krya på dig kram från mig till dig :D