fredag 18 mars 2011

I flygande fläng

Hej alla mina naturvänner! Har den sköna våren kommit till er, eller håller den långa vintern på att tråka ut er liksom här!? Våren går väldigt långsamt fram och man önskade att en liten, liten vårfågel kunde överraska mig snart.




I stället håller Kurre på i flygande fläng kring min fågelmatning flera gånger per dag och minsann, han bjuder sin lilla fru med ibland. Söt som han är, måste det få bli en bild på honom bland de röda banden som påminner om julens goda ting.

Önskar er alla ett skönt veckoslut!

19 kommentarer:

Lena/isis sa...

Men ååå så otroligt söta bilder. Kanonfoton. Kram

Mimmi sa...

Men jisses .. vilka underbara bilder :) så himla söta .. dina ekorrar har en mer grå päls än vad "mina" har ser jag :)
De är ju så gulliga att titta på så jag vill helst glömma att de kan vara små monster också när de tar fågelungar ... men sånt vill jag inte tänka på när jag sitter och tittar på dom :D

Viola sa...

Veldig vakre bilder av ekornet, så søtt det er!! =) Sola har tint opp snøen en del, og jeg merker her vi bor at våren er på vei.. Og jeg vet at det blir vår, den kommer.. :)

Nyt dagene og helga Bea! :) Vips- så er våren der en dag.. :)

Klem fra meg! :)

Mian sa...

Toppenbilder - som vanligt!
Nu är det äntligen helg. Ha det så skönt!

Lasse sa...

Det var en söt liten krabat! Här är småkallt men som tur är har vi inte fått någon mer snö denna omgången.
Ha en fin helg,
Lasse

sasfoto sa...

Du milda tid vilka söta bilder! Det är sådana som är svårt att se sig mätt på.
Våren? Om du kollar hos mig så får du uppleva motsatsen...
Ha en fin och trevlig helg! /SA

Helena sa...

Så rar så ekorren:-)Vi har i år för första gången på flera år en ekorre vid fågelbordet!Det är så roligt:-)
Trevlig Helg!

Ninne sa...

Jag trilla direkt.. Gud va söta de är.
Trots snön som föll igår har Taloxen filat sin trudelutt här idag. + ett duvpar stora kraftiga ringduvor spatserar omkring i trädg. Måste försöka få dem på bild i morgon.
Kram Ninne

Anonym sa...

Mmmmmm...titta där en söt lite korre!! Men va grå den var...mina är mera bruna men det kanske är olika?
Hur som helst...söta är de och jag vill inte heller tänka på att de kan vara lite elaka mot småfåglar söta som de är!

Ha en trevlig helg!

Steffe

Mimmi sa...

Hej igen :) ja idag försvann det lite snö ..men det finns mycket kvar än och det är fortfarande mellan 4 och 10 minus på natten .. så vår är det inte än ..men man kan ju låtsas att det är det på dagen i alla fall ;)
kram :D

Anonym sa...

Vackra kurrebilder du bjuder på Bea !

mvh/Hannu

Kungsfiskaren sa...

Oj, oj så söt han är den lilla ekorren. Jag tror vi alla ler när vi ser dessa bilder som du bjuder oss på här. När det gäller våren så tycker jag som du att det går så sakta, känns lite så ”punka” på ett hjul eller två.
Ja, ja det smäller väll bara till som vanligt så är det nästan sommar på en gång. Det är i alla fall en härlig tid som vi går till mötes.
Må väl
/Ingemar

Karin Fransson sa...

Oh, så söt Kurre! Hos mig har Kurre hunnit bli brun. Har nästan ingen snö kvar men det går långsamt ändå, tjälen är envis.
Även om jag inte avundas dig snön nu så skulle jag gärna vilja ha ditt sommarljus seanare.

Hjertebank sa...

Det var noen flotte ekornbilder,
Ekornet er jo bare helt nydelig, og du har virkelig fått det fram på bildene dine.

NatureFootstep sa...

Jag fick ju en varfågel i förrgår. Glad var jag för det.

Bilderna på ekorren blev lite julaktiga. Du kan använda dom som julkort i dec. :)

Anonym sa...

Hoppas det inte är något allvarligt och att du kommer ut och kan fota i alla fall...krya på dig!!

Steffe

Mimmi sa...

Nu hoppas jag verkligen att du är bra snart .. så du kan få njuta lite mer av den kommande vackra tiden som nu är på väg ..
KRYA på dig nu .. ja .. tänk om man kunde gör göra det ..bestämma det själv .. att nu .. nu skall jag bli frisk om 2 timmer ... det skulle inte vara dåligt ;)
kram :)

mammi sa...

Vilken söt ekorre, tycker man tills en sån smiter in i huset. Hände här i fjor. Inget långvarigt besk. Vi har vår här nere, men några bakslag har vi fått. Krya på dig
Kram

Ölandsvindar sa...

De är så söta och roliga. Här är det ont om dem , kanske för att vi har gott om mård. Kan rapportera att vårfåglarna är på väg till dig. De passerar här dygnet runt nu.
Kram
Kerstin