torsdag 12 maj 2011

Fiskgjuse

Vacker vårmorgon, solen går upp så sakteliga, fåglarna sjunger i träden de vackraste melodier, allt bådar för en fin vårdag. Tar min vanliga sväng med vovven och spanar ett kort ögonblick vid stranden och kan man tänka, vilket ögonblick jag fick bevittna! Fiskgjusen som seglar i den blåa skyn i sökandet efter en fångst ur havet. Plötsligt dyker den ner i vattnet och på några sekunder är det över och en stor abborre hänger i de kraftiga klorna och Fiskgjusen flaxar ivrigt iväg, kanske till någon som väntar på en munsbit. Lite synd att just fångstögonblicket blev oskarpt. Vårmorgon med upplevelse!







Hoppas ni alla mina naturvänner bjuds på soligt och fint vårväder liksom mig!

Må gott!

8 kommentarer:

Lasse sa...

Wow !!! Underbara bilder Bea ! Grattis !!
Så där lite lagom blurr i vingarna också...Nu blev jag avundsjuk :))

Nette Cecilia sa...

Vackert Bea strongt att hinna med allt det där i kameran ,kramis Nette

Karin Fransson sa...

Underbara bilder! Carpe diem på hög nivå.

Mimmi sa...

vilken tur du har som fick så bra bilder på den :) de bilder jag har fått .. där ser man en liten prick ;)

kram

Anonym sa...

Såna dära bilder vill jag också ha!!!
Särskilt den sista!! Kalasbild!!

Steffe

Viola sa...

Oiameg!!!! Har du sett?!?! For noen knall bilder Bea!!!! =) Ja det er nok noen små som skal nyte godt av DET måltidet, kan jeg tenke meg!!

Ønsker deg en god helg, med klemmer fra meg! :)

fotopunktMis sa...

Ögonblicksbilder..vilken känsla när det händer..må så gått..Maria

Halina sa...

Fantastiska actionbilder :)
Mvh Halina