lördag 24 september 2011

Höstfärger

Hemma igen efter lite omväxling i tillvaron. Vår fjällvandring bjöd på glödande höstfärger,

spegelblanka insjöar,

fantastiska vyer och ett vackert väder i ett otroligt fint landskap.
Med ryggsäck på ryggen och rejäla skor på fötterna, strävade vi uppåt längs bergen,

steg för steg, timme efter timme, ibland med trappavsatser, en hängbro och stundom över stock och sten, lederna var dock väl skyltade och ingen tvekan för den delen.

På vackra platser längs leden kunde vi vila en stund, äta våra medhavda mat och grilla korv över öppen eld med en hisnande utsikt över branten.


På vår första tur blev jag glatt överraskad av den nyfikna Lavskrikan


som plötsligt kom farande och satte sig på en tallgren bara en meter ifrån mig. Orädda och verkligt nyfikna fåglar. Emedan vi stannade upp ett tag för att beskåda de pigga fåglarna, bjöd de på en riktig uppvisning, tyvärr var ljusförhållanden lite nedsatt i skogen och jag fick ingen riktigt bra bild på den vackra fågeln.

Dagarna gick fort och det blev många bilder i höstfärger på minneskortet,


plus en fågel som vi träffade på vid flera tillfällen, Järpen som satt och spanade


i skogsdungen längs vägen.

Vi får göra om det en annan gång, eftersom det finns mycket vackert att betrakta i vår underbara värld!

Ha det gott!

18 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Såååå underbara bilder på er fjällvandring o solen hade ni med er också ,kramis Nette

Mimmi sa...

Men herre jisses .. vi8lka otroliga underbara vackra bilder .. det är ju bara att sitta och njuta för fullt när man ser dom :) Underbara färgar .. underbara motiv .. kan man önska sig mer här :)
kram/Mimmi

Fjällripan sa...

Så vackra bilder! Man kan helt enkelt inte bli less på fjällen! och Lavskrikan är så fin.

Ps Den sista fågeln är en Järpe.

Ha det så bra :)

Morten Pedersen sa...

Veldig mye flott høst her hos deg i dag. Vakre bilder.

ANNA JONSSON sa...

jag togs verkligen dit...när jag ser dina foton så får jag en sån varm känsla inom mig<3 förstår att ni hade det ljuvligt<3 hälsn.anna

Hilda R.B sa...

Nydelige bilder. Ha en flott uke til deg.

NatureFootstep sa...

du skulle gett lavskrikan lite korv där det var lite ljusare. Vi mötte ju några på Storulvån och de var jättecoola. :)

Järpen skulle jag gärna vilja se.

Ninne sa...

Underbara bilder. Förstår att den turen sitter i gott i Era natur-hjärtan, och att den sitter kvar länge..
Tack för att du förmedlar skönheten till en som inte vågar ge sig ut på fler bergsklättringar numera-- tror jag---
Kram Ninne

Mimmi sa...

Hej igen :)
Nu har det inte blivit så mycket ut.. det är inte väder att gå ut i .. hm .. tycker jag ... just nu ;)
kram/Mimmi

Kungsfiskaren sa...

Hej!
Vilka härliga bilder från vandringen. Det är så fint med alla färger på hösten. Underbar bild på järpen, en fågel som man nästan aldrig ser här hos mig.
Ha en fin vecka!
/Ingemar

Victoria - Foto sa...

Vackra bilder!

i stora drag sa...

Många härliga höstbilder du visar från er resa! Vi har inte lika mycket höst ännu, men den kommer väl här med.

Järpen såg rolig ut! :) En sån har jag aldrig sett, men så har jag inte sett så många fåglar heller!
Ha en fin dag!
/Pia

Lasse sa...

Mycket vackra höstbilder Bea !Jag njuter!

Maria sa...

Så underbart med fjällvandring!! Och så vackra bilder! Tack och kramen från mig.

Karin Fransson sa...

Så vackra bilder! Måste ha varit en riktigt härlig vandring.

Mimmi sa...

Hej igen :)
Idag blir det inget .. för dimman ligger tätt här ..så det får bli en dag där man kan göra sakar hemma som man har missat att göra under de vackra dagar vi har haft :)
kram/Mimmi

Viola sa...

Jaaaa er det ikke herlig?! :) Det er så godt å gå i fjellet, riktig ånde inn den friske luften! Og du har fått mange flotte bilder med deg fra turen! Bilde #4 ser jo nærmest ut som Grand Canyon!! Og hvilken vakker refleksjon i bilde #2!

Takk for turen vennen! :)

Klemmer fra meg! :)

Torunn sa...

Vakre bilder av en nydelig fargerik natur.