lördag 14 januari 2012

Fågeldansen

Idag får jag lov att bjuda på lite positivare och gladare toner, lite med glimten i ögat faktiskt! Solen har lyst mellan molnen som seglat över himlen idag och trots relativt hårda vindar har det varit enormt trevligt med ljuset som jag länge väntat på och därmed lite bättre fotoväder.

Klicka in dig här och spela upp musik så länge du tar del av min fågeldans.

Innan dansen börjar.

Musiken går igång


En del verkar lite oartiga

Men hallå, jag vill också hänga på...

Skymningen faller och några får bråttom att hinna med i svängarna.

Det verkar svårt med koordineringen eller är månne foten för klumpig?


Åhej, tar hjälp av en pinne.


Du med röda skjortan, får jag lov?


Kan du ryttla så här min vän, det blir liksom mycket mera känsla i dansen?

Våningen under verkar lite fundersamma över musiken som dånar!

Okej då, vi tar en väl en sväng då!


Fina vingslag du gör min lilla "pluttenutt"!


Jamen, såhär gör man upp och hoppa lite grann bara!

Äh...vad dom två håller på!

Allt vad kvällen led mot sitt slut, verkade en vara grymt besviken och tog till orda rejält!


Trevlig helg!

19 kommentarer:

Viola sa...

Morsom post Bea! Og mange flotte bilder av de vakre små vennene! :)De koser seg, danser, spiser og drikker en skvett innimellom også, kan jeg tenke meg.. :))

Ønsker deg en super helg, med klem fra meg! :)

Nette Cecilia sa...

Härliga bilder ,jag gjorde ett försök i dag men ingen vill komma i närheten när jag visade kameran ,kram Nette

Hilda R.B sa...

Flotte bilder fra materen da. Du har mange flotte fugler der. Ha en trivelig helg til deg.

Lena/isis sa...

Så vackra bilder. Kram

totto sa...

Roligt med besök från alla fina småfåglar. Fina bilder!

LindaElm sa...

underbara bilder och så mycket snö :)

Kungsfiskaren sa...

Hej Bea!
Vilka underbara bilder och vilken härlig blandning av olika arter du har. Man blir alltid glad av dina inlägg speciellt detta! Bilderna är super fina.
ha en fin kväll!
/Ingemar

Torunn sa...

Her var det travelt besøk :)) En skikkelig fest. Ha en koselig lørdags kveld.

Antonio Puigg sa...

Great capture.

Anna Jonsson sa...

hihi:-) vilket roligt och mysigt inlägg<3 man bara ler...<3

Mimmi sa...

Ha ha .. vilken härlig berättelse till dina vackra bilder på de dansande fåglar :)
Det var enormt kul att kolla och lyssna och läsa detta inlägg :)
kram :)

Fjällripan sa...

Härliga bilder på dina dansande småfåglar!! :)

i stora drag sa...

Vilka härliga bilder!
Perfekt med fågeldansen till!
Den minns man ju!

Ha en fin vecka!
Kram Pia

Lasse sa...

Härligt inlägg Bea ! Fick lust att bjuda upp själv :)

Stefan Pettersson sa...

Här var det full fart på pippisarna!!
Härligt kollage och underbara bilder!!
Ha en fin dag!

Steffe

femfemman sa...

Åh vilka fina bilder.

Mimmi sa...

Hej igen :)
Den sparvhök som kommer och jagar mat hos oss..den verkar inte ett dugg rädd för oss..men än så länge .. så har den fått flugit iväg igen utan någon frukost.. vad jag har sett i alla fall :) Den kom igen idag .. och den satte sig helt öppet..bilder på det kommer nog upp lite senare :)
kram

Stefan Reimersson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
NatureFootstep sa...

fnissar glatt. Vilken härlig serie! Kan tänka mig att du hade kul där du satt med kameran. :)