torsdag 19 januari 2012

Lövsångare

Kommer ni ihåg ni sommaren som var med värmen, fågelsången och inte minst den underbara grönskan? Ja, det var ett tag sen och jag längtar till turerna med upptäckter i lövskogen och alla vingslagen som jag mötte i flykten, fåglar på väg någonstans i sommarens friska vindar och alla vackra blommorna som kantade vägen. Är det fler än jag som drömmer om den sköna årstiden?

Lövsångaren var en dom jag mötte, pigg och vacker fågel, lite nyfiken kanske tillika.

Betraktar nyfiket vad som pågår.


Söker små larver i lövverket.

Fin posé.


I ett vingslag så var den borta.

Snart kommer den ljusa tiden åter!

Må gott!

13 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så fina fågelbilder ,visst får man längtan till sommaren särslillt nu när det baaara snöar ,nu får det nog räcka ,kram Nette

Mian sa...

Fina somriga bilder!
Lövsångaren brukar vara marig att plåta, rör sig precis hela tiden.

Fjällripan sa...

Underbara bilder! Jag tror att det var en sån jag fick se i somras också, en sån vacker liten fågel. Ja visst längtar man till våren och sommaren...snart så, det går fortare än man tror :)

Hilda R.B sa...

Så fine bilder fra i sommer. Den er ikke så langt unna nå!!!
Ha en god helg til deg.

LindaElm sa...

så söta bilder. fint fångat :)

Laila sa...

Jeg liker det andre bilde godt.Det har ei fortelling.

strandskatan sa...

Hej Bea!
Först och främst tusen tack för dina besök och fina ord :)
Jag blev väldigt dålig på att titta tillbaka, mådde lite sådär i det gråa väder....
Uppskattar mycket ditt besök och dina ord gör mig oerhört glad :)

Jag älskar fåglar och din fina Lövsångaren är som lisa för själen...
Ja... jag saknade vintern mycket, men just nu fåglar och snödroppar som börjar titta fram får mig tänka på våren....

Du har rätt, det är snart :)

Kramar i massor
och tusen tack igen :)))
Du är underbar!!!!
Halina

Ölandsvindar sa...

Visst längtar vi! Tur att tiden går så fort. Om en månad brukar första sånglärkan visa sig här på Öland och en granne en bit bort här har snödroppar i sin trädgård.
Kram
Kerstin

i stora drag sa...

Hej Bea!
Tack för din kommentar hos mig häromdagen! Som du såg så hade jag också fått sommarlängtan då jag fastnade bland mina djurbilder från Folkets Park *hi hi*

Härliga fågelfoton du visar här! Har ingen aning om jag har sett den här eller inte? Är inte så bra på alla de små.
Ha en fin dag! Här snöar (!) det lite!
Kram Pia

Lasse sa...

Visst är det så, man längtar till grönskan igen...och snart är den tiden här. Jag får Gransångaren hit först och någon månad senare kommer lövsångaren. Båda är "tacksamma" att fota eftersom de är lätta att locka med mp3 spelare. Fina bilder !

Hannu sa...

Lövsångaren kommer till oss båda två runt 3 maj +- tre dagar, just när de första musöronen uppträder i naturens yngsta träd/buskar så att den finner skydd. Ännu får vi ha tålamod och leva med det vi har, att drömma är tillåtet...

mvh/Hannu

Viola sa...

Den grønne flotte duse bakgrunnsfargen på bildene med de flotte fuglene, DET setter inntrykk her hos meg..! :) Og i den gråblå bakgrunnen kommer fuglene veldig godt fram! :)

Nydelige bilder Bea! :)

God helg og klem fra meg! :)

Maria sa...

Jag drömmer och längtar, drömmer och längtar...om en ny vår och sommar som inte bara blåser nytt liv i naturen, utan även i mig och sparkar igång min inspiration på nytt...som jag drömmer och längtar...ahhhhh... ;)
Allt gott till dig!
Kram/Maria