tisdag 24 januari 2012

Sol-ljus

En fantastiskt fin dag, en blek sol, blå himmel och ett underbart vackert solglitter som silades mellan alla trädstammar och kvistar. Kvicksilvret visar dock på en betydligt kyligare dag och man får passa på att fånga några solstrålar och njuta av vinterdagen med det fina sol-ljuset.

Vilken dag och starten bjöd i vanlig ordning med besök av Sparvhöken och besynnerligt nog verkar den bli alltmer orädd och min närvaro på gårdsplanen har ingen betydelse. Dessutom är de två stycken och verkar jobba ihop med lite taktik i jakten på småfåglar.


Hade verkligen lite tur i oturen idag, ni vet det där att ha rätt objektiv monterat och befinna sig på rätt plats när tillfället ges! Jag har nämligen aldrig i mitt liv sett så många Havsörnar på en och samma gång tidigare som jag gjorde idag, hela åtta stycken (!) och jag fick nöja mig med "små" Havsörnar i bild!


Tänk att solen och ljuset ger en skjuts framåt och stor dos ny energi!



Snögirlanger

Blå timmen



Ha det gott!

16 kommentarer:

totto sa...

bilden på sparvhöken är väldigt vacker, den gillar jag

LindaElm sa...

jättefina bilder. visst är det typiskt när det blir så. men bara en upplevelse att få se dom.. jag har aldrig sett någon.

Hilda R.B sa...

Nydelige bilder. Spurvehauken ble fin da! Oi, så mange ørner på en plass??
De snøbildene var så flotte, stilig når snøen siger fra greinen.
Ha en trivelig uke til deg.

Fjällripan sa...

Sååå otroligt vackra bilder!! och att få se 8 örnar på samma gång, vilken upplevelse! Så typiskt med objektivet...men du fick se dem iallafall, häftigt! :)

Viola sa...

Fikk du kommentaren? Her ble det noe feil.. og linken til fuglelåten ser ut som den peker til mailDOTgoogleDOTcom?? Og kommentaren min forsvant..
Nå har jeg oppdatert siden din.. og ser ut som linken går riktig..

Nydelige bilder du har her, 8 stykk ørner var mye på en gang!! =) Og hva jeg så først i det siste bildet? Nå husker jeg ikke lenger.. ;) men jeg ser sola og den rosa himmelen mest akkurat nå!

Ha en god uke, klem fra meg! :)

Kungsfiskaren sa...

Hej!
Vilka bilder och vilka upplevelser. Bilden på sparvhöken håller toppklass. 8 havsörnar på en gång... Ja, det kommer jag säkert aldrig uppleva. Förstår din frustration över ett "kort" objektiv men då kanske du fick tid till att njuta av det du såg i stället. Riktigt mäktigt möte i alla fall.
Ha en fin dag!
/Ingemar

Mimmi sa...

Men fasiken så synd att du inte hade rätt objektiv med.. men det brukar alltid bli så .. så nu har jag med min system med mitt 55/250 objektiv på jämt .. och så har jag en liten kamera i fickan .. då kan jag ta vy bilder men även sooma in ;)
Men man skall vara glad och stolt över att m,an har fått vara där och fått sett dessa stora vackra ståtliga örnar . bara att få se dom är ju en stor upplevelse :)
Men du bjuder på härliga bilder här ändå :)
kram

Lasse sa...

Fantastiskt vackra bilder på slutet, och 8 havsörnar på samma gång kan man ju bara drömma om! Det var ju synd att du inte hade rätt objektiv, men så är det ibland....Nu vet du till nästa gång...De kanske återvänder ?

ruma sa...

Hello, Bea.

  Your splendid works enhance charm spectator still more.
  The warmth such as the fireplace will be offered to the audience in harsh this winter.

  I praise your wonderful work.

  The prayer for all peace.
  
Have a good weekend. From Japan, ruma ❃

Ronnie Isacsson sa...

Måste vara en häftig upplevelse med de 8 örnarna men samtidigt frustrerande då "fel" obektiv sitter på . Det känner man igen även om inga 8 örnar varit i närheten tyvärr inte ens en enda !
Men det gäller såklart att vara på platser där det finns chans för att se dem. Fina snöbilder ! Hoppas du hittade något du gillade hos mig när du tittade in ?

Anna Jonsson sa...

åhhh..så fina bilder bea<3 och vad spännande med örnarna..oaooo:-) varm hälsn.från mig

i stora drag sa...

Hej Bea!
Där fick du ju din sparvhök på bild i alla fall! Den kikar lite misstänksamt på dig, tror jag! :)

Spännande med örnarna! Och snöbilderna, så vackra de är! Jag förstår inte att inte fler ser hur vacker vintern är egentligen!

Ha en fin helg! Kram Pia

Bengts fotoblogg sa...

Jätte bra bilder, sparvhöken är fin.

Anonym sa...

Vackra bilder och grattis till åtta örnar!!

Steffe

Queenvickans sa...

Underbara bilder. Blev nyfiken var du bor eftersom du har vinter. Kul för jag kommer från Finland. Saknar vintern för här på västkusten i Sverige har vi -5C, snö minimalt räcker ej för skidåkning.

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Oerhört vackra bilder som ger mig hemlängtan...