torsdag 19 januari 2012

Turbulent

Jag visste väl det, den kommer igen! Sparvhöken slog till återigen och det blev minsann turbulent, den var väldigt uthållig nu på morgonkvisten, spanande och spejade, precis som jag gjorde, med samma ihärdiga betraktande från mitt fönster!

Se själv, bästa kamoufleringen i fjäderdräkten och välskyddad bland alla kvistarna. (Fotat genom glas)

Den gjorde flera räder utan att lyckas, satte sig mellan varven i olika träd och buskagen för att återigen slå till. Nu öppnar jag dörren för att få ett litet bättre ljus i bilderna och den mycket observanta Sparvhöken drar till skogs utan ett enda byte!

Sista anhalten och iväg till skogs! (tyvärr har bilderna inte den bästa skärpan)


Ha en bra dag!

8 kommentarer:

Antonio Puigg sa...

Bonita captura de este gavilan.Un saludo

Ronnie Isacsson sa...

Spännande upplevelse även om bilderna inte blev superskarpa !

Laila sa...

Så fin han er.For en spennende opplevelse.

LindaElm sa...

måste vara kul att bara titta på skådespelet :)

billan sa...

Vacker är den och fantastiskt bra gjort av dig att lyckas fånga den på bild!

totto sa...

Spännande möte, den första bilden gillar jag mest, den är gôrbra

Fjällripan sa...

Jag tycker att du fick bra bilder av den! Spännande att se och den kamoflerar sej verkligen bra :)

Viola sa...

Å jaaa!! Den er virkelig godt kamuflert! Fine bilder igjen! :)

Klemz! :)