tisdag 7 februari 2012

Kampen

Road av fåglars intresse för mat och överlevnad som ibland kan utspelas rätt aggressivt om man riktigt tar sig tid att betrakta fågellivet vid matplatserna. Talesättet - att slåss med näbbar och klor, har kanske sin upprinnelse här.


Ja, inte är det lätt att vara fågel och kämpa om födan nu när den bistra vintern råder!


För att lindra nöden och öka på fettbehovet har mina fåglar fått ytterligare fettreserver att strida om.


Action vid fågelmatningen bjudes jag på i gengäld.

Ha det gott!

14 kommentarer:

S-A Sandberg sa...

Oj, här finns det fågelbilder som heter duga! Jättefina.
Gjorde i helgen ett försök att fota några småfåglar. Inte lätt må jag säga men intressant.
Ha en fin vecka!/SA

LindaElm sa...

härliga action bilder. den andra var riktigt läcker. ser ut som han går till attack och den andre försöker gömma sig ;)

Nette Cecilia sa...

Härliga flygbilder på dom små ,det kan nog gå vilt till ibland ,kram Nette

NatureFootstep sa...

huga, vad dom var på hugget. :)

Dina tofsmesar har nog inte kommit hit i alla fall, för vi har nog bara en. Den jag plåtade.

Fjällripan sa...

Härliga actionbilder på de söta småfåglarna!

Stubbetufsa sa...

Nydelige fuglebilder!

Laila sa...

Godt at vi hjelper småfuglene med mat.Bra innlegg.

Ronnie sa...

Såg småfåglar ute i naturen igår men de var riktigt feta , blev nån plåtad men hade fel objektiv med !Var egentligen inte ute för att plåta dem men önskar att den längre zoomen hade hängt med !
Fina fågelbilder du fick till Bea !

Mimmi sa...

Riktiga härliga underbara bilder från dig med action i :)
Och su har så fina färgar idom och en klarhet som jag avundas dig ;)
kram

Viola sa...

Det er bra det finnes slike som deg, som mater disse sultne små.. :) Og det kan nok være kamp om føden ja.. Her har du fått det frem godt.. Og bildet nr 2 var bare helt kjempeflott!! =)

Ja nå er jeg tilbake til gode gamle Blogger.. :)) Takk for din kommentar!

Ha en fin kveld, med klemmer fra meg! :)

Anna Jonsson sa...

åh vilka härliga bilder:) den sista är verkligen min favorit..nästan som ett konstverk i mina ögon<3jag gillar sådana här bilder där man ser rörelsen... ja nu är dom verkligen på G våra små vänner även här är det full fart på "buffen" :) varm hälsn.anna

i stora drag sa...

Härliga bilder med fart i! :)
Men vad är det du har bundit runt trädet?

Ha det gott! Kram Pia

Hilda R.B sa...

Her var de skikkelig i farta. Godt jobbet.
Ha en trivelig uke til deg.
Hilda

Anki sa...

Riktigt fartiga bilder... intressant att betrakta de små fågelvännerna :)
Har ett fågelbord alldeles utanför köksfönstret och det ger många tillfällen för fågelstudier...