onsdag 29 februari 2012

Idag...

.. kändes det som vår i luften för första gången. Vilken känsla! Snön smalt av plusgraderna och fåglarna drog långa tonarter och många fler fåglar återvänder till matningarna just nu. Var har dom varit alla Domherrar, Grönfinkar och Gulsparvar osv som inte setts på länge? Trevligt återseende hur som helst!

Dagen gav mig associationer till våra turer till havs sommartid och drömmen om det blåa havet, strandängar och sköna varma klippor. Det dröjer säkert en tid ännu, men som allt annat här i världen går det otroligt fort och snart är vi där.

Några bilder från en av våra turer i somras, Stenskvättans ungar.



En liten undran bara, varför har den bara fläckar på båda sidorna om bröstet? Någon som vet?

Just nu är det här mitt stora nöje vackra vinterdagar som ger bra balansträning för kommande strandhugg.



Må gott mina vänner!

11 kommentarer:

totto sa...

det känns som att våren ä på väg

i stora drag sa...

Söta små fågelungar! Jag kan inte så mycket om fåglar, har aldrig varit intresserad förr. Stjärtmesar såg jag för första gången nu.

Skönt om du börjar få vår. Hos oss är det barmark och termometern har börjat krypa uppåt, men jag saknar solen!
Kram Pia

Anki sa...

Även här är det våraningar... härligt, härligt!
Fina bilder på fågelungarna :(

Mimmi sa...

Som vanligt ..underbara bilder till en varm och underbar text :) .ja nu får vi hoppas på mer vårtecken ,så man blir glad och positiv igen :)
Kram

S-A Sandberg sa...

Visst är det härligt när våren återkommer. Snart får du tillfälle att fota fler fågelungar.
Ha det gott! /SA

Mina fotostunder sa...

Underbart med våren på kommande och allt nytt som man får upptäcka och föreviga på bild.
Ha en skön dag!

Torunn sa...

Fine fugl bilder Bea :)) Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg. Ha en fin dag.

LindaElm sa...

visst är det helt underbart att våren är på ingång.

så söta bilder på fåglarna!

Mimmi sa...

Hej igen :) då får vi hoppas på att ni får fint imorgon också :) här skall vi få sol .4 plus ..men men kraftiga nordliga vindar ..så det blir nog inte så varmt då :)
Kram

Ölandsvindar sa...

I somras hade vi stenskvätteungar överallt. Måste ha varit ett bra år för dem. Här har vi bara några små snöplättar här och var. Inget för skidträning!
Kram
Kerstin

Fjällripan sa...

Så fina bilder på en fågel jag aldrig sett! Ha det så gott i skidbacken :)