måndag 19 mars 2012

Tittut

Våren är full av liv och trevliga ögonblick. Tyvärr har solen gått i moln för tillfället och det blåser iskalla vindar, men trots allt är mitt älskade träd välbesökt och ett sant nöje vid köksbordet att betrakta.

Mina Grönsiskor är många till antalet och har fina utsikter från grenarna och spanar in det bästa som mesarna ratat.

Grönsiska hane



Grönsiska hona

Nu skall jag ta mig an lite vårstädning kring matningarna. Det blir oerhört skräpigt med alla fröskal som smälter fram!

Ha en fin dag!

15 kommentarer:

Kris sa...

Njuter av dina underbara bilder!
Jag har den senaste veckan haft två fina tillfällen men ingen kamera med!!
grr ;)
En havsörn som snurrade runt på åkern och landade inte så långt från gården och 6 svanar som värmde sig i morgonsolen - ungefär 40 m från vägen...

Viola sa...

Kjempeflotte bilder Bea! =) Det blåser her også, og kaldt når solen har gått ned.. Faktisk blåser det unormalt mye, kommer i kast..
Leste at det skal bli vinterdager noen dager nå, men det går over - heldigvis! Imens får vi varme oss innendørs.. og mate fuglene :)

Ha en fin dag, klem fra meg! :)

Ninne sa...

OOo vilka bilder du ALLTID lägger ut. Jag njuter verkligen Havsörnen var ju helt fantastiskt. Ja,, nu är verklgien VÅR på G. Blåsten är lite för vass idag, så jag tror inte det blir ngr Tranplogar? Får absolut köra till deras rastningsplats här vid kusten. Var ju bara TRE kommna förra ggn vi var där.
Hopp om "goare" väder i slutet av veckan
KRam Ninne

Mimmi sa...

Jag har också många grönsiskor här detta året och det är riktigt trevligt att få se.
Jag får gå med denna sele i minst fyra veckor till ,,så jag får fortsätta att sitta och skriva med en hand ett tag till.
kram

Hilda R.B sa...

Nydelige bilder av de små fuglene.
Her er det kommet snø!!!
Ønsker deg en trivelig uke videre.
Hilda

i stora drag sa...

Hej Bea!
Ja visst är det härligt med alla fåglar som kommer tillbaks nu!
Fina grönsiskor! Den har jag lärt mig i år faktiskt! :) Märkligt men alla fåglar som heter något med grönt, de tycker jag är gula!?

Tack för din kommentar och ha en fin kväll! /Pia

Åsa! sa...

Kopiösa mängder fröskal blir det, helst om man matat med solrosfrön, men det är det värt för att få titta på de små liven!

Fjällripan sa...

Underbara fågelbilder! Gillar din nya header också! Funderar på vad det är för fågel...den har jag aldrig sett...

Laila sa...

Herlige bilder.

LindaElm sa...

så söta bilder. ja dom där små verkar klara av vilket väder som helst.

Ölandsvindar sa...

Vi har också ovanligt många grönsiskor i år. Nu äts det för fullt och krafsas i fröhögarna. Man säger att de flesta fåglar som inte klarar vintern dör nu i mars när det är slut på alla "naturliga" matförråd.Så nu har vi lagt upp matförråd även för april då det brukar vara slut på fågelfrö i butikerna.
Kram
Kerstin

FotopunktMis/Maria Thorbjörnsson sa...

Tittut på dej själv..;)..vårens ankomst e det underbaraste som finns..men det som göms i snö kommer fram i tö..ha det..Maria

Lindsjö taxar sa...

Söta bilder, haft några sådan vid fågelbordet. Tog massa bilder där ....

Karin Fransson sa...

Så söta siskor!

strandskatan sa...

UNDERBART! Underbart! Underbart! :)
Kram Halina