fredag 9 mars 2012

Väntan

Att vänta på ngt kan te sig väldigt olika beroende på vad det gäller, men nu väntar väl de flesta på våren och den ljuva fågelsången, lockropen och hela kören av fågelsång i tidig otta. Åtminstone jag önskar lite omväxling snart! Jag får dock nöja mig med lite ledigt från mitt vardagliga för tillfället och hoppas därmed få en och annan tur på utsidan, tyvärr blåser det rejäla vindar idag och inget vidare ute-väder för den delen.

I väntan på den "riktiga" fågelsången bjuder jag på några toner av Sävsparven. Här kan du lyssna på den.


Sävsparv hane

Trevlig helg!

14 kommentarer:

Lasse sa...

Fina bilder Bea ! Ha en fin helg !

Mian sa...

Längtan efter vår och värme är så stark att det nästan gör ont just nu...

Nette Cecilia sa...

Jättefina bilder o tänk vilken pipa den hade ,trevlig helg ,Nette

LindaElm sa...

ja nog väntar man på våren allt.. ska bli någorlunda varmt i helgen dock ska det fortsätta blåsa så får se om man letar sig ut genom dörren el inte.

jättefina bilder, en söt liten än :)

Anna Jonsson sa...

sävsparv är en ny fågelart för mig,intressant<3 varm hälsn.till dig

totto sa...

jättefint

Viola sa...

Det SER ihvertfall vårlig ut hos dere! Her er det vått etter snøen, og snø og slaps ligger igjen.. Men sola den kommer, kanskje i morgen, det blir godt. Vi hadde en nydelig solnedgang i dag, men ellers har det vært surt og overskyet og vind..

Klem fra meg! :)
Vakre vakre bilder, og jeg hørte også på sangen.. :)

naturbilden sa...

Fina bilder båda två! Och lika läckr färgsättninar... smakfullt!

:) Lasse

Anki sa...

Härliga bilder och riktig skönsång!
P2-fågeln är verkligen en gammal klassiker :)
Ha en skön helg!

Hilda R.B sa...

Denne håper jeg at jeg kan få bildebrikken i år. Nydelige bilder av den.
Ha en trivelig helg til deg.
Hilda

Kungsfiskaren sa...

Hej Bea!
Ja, nu väntar vi verkligen. Underbara bilder på sävsparven
Ha en fin lördag!
/Ingemar

Mina fotostunder sa...

Ljuvliga småfåglar du får på bild!
Ha en bra helg!

Torunn sa...

Så flott bilde med spurven som sitter inni sivet :) Nydelig. Ha en fin kveld Bea.

strandskatan sa...

Vilken otrolig vacker fågel!
Fina bilder också.
Jag älskar din fågelblogg :)))
Kramar Halina