tisdag 24 april 2012

Flyttfåglar

Här var det trix och fix idag med ett inlägg i det nya bloggers utseende. Fnulande hit och dit, får se om det lyckas!

Nåväl, våren är på väg och det känns i alla fall gott. Plusgrader och vårregn som smälter snödrivan ned till toner  av Bofinkens sång. Förresten fick jag en snabb visit av en söt fågel som hade vägarna förbi, nämligen Snösparven. Flyktig och snabb, men så trevligt att den  spatserade  bakom mina bärbuskar, nästan inpå gräsmattan.





En annan vårlig tonart är  Spovens ljudliga drill som väcker somriga minnen. Kan man annat än bli glad av dessa fåglar som är väl kamouflerade i den gamla stubb-åkern än så så länge.






 Underbart vackert med våren, ljuset och den kommande skira grönskan!

Ha det gott!




6 kommentarer:

S-A Sandberg sa...

Jisses vilka fina vårbilder! Snösparven är en fågel som jag inte ens sett på bild tidigare!
Ha det gott i vårens tid!
/SA

Lasse sa...

Härliga vårbilder ! Snösparven har jag inte sett tidigare.

Hilda R.B sa...

Snøspurven er fin da!! Nydelige vårstemninger du har fanget inn.
God våruke til deg.

Fjällripan sa...

Så roligt att den vackra snösparven kom förbi! och jag delar din glädje över storspovens ankomst :) Jättefina bilder!!

Nette Cecilia sa...

Så fina bilder du fick på spoven ,snösparven har jag nog sett men inte fått den på bild ,kram nette

Viola sa...

Hvilket superduperdupert bilde nr 2 her!! =) Snøspurven så fin den er. og storspoven... åååå så heldig du er som kan få se storspoven, jeg elsker den lyden av den! :)

Kjempeflotte bilder Bea! :)

Klem fra meg! :)