fredag 14 september 2012

Höstens färgpalett

Höstens första ruskväder råder utanför min dörr, regnet stänker, det blåser och björklöven flyger i virvelvindarna och de redan fallna asplöven sopas av vinden längs vägkanten i små drivor. Det är höst på riktigt, inte en fågel i sikte, de kurar under den tätaste gran som  finns att tillgå en sådan dag, då allt är blött och grått. Inget fågelkvitter väder precis, men precis som Blåmesungen flyger allting kring i centrifugalkraft.


Men när  solen skiner och himlen är blå, ja då är hela naturens som konstnärens  färgpalett i september. Färger som glöder i de mest eldiga röda toner till mjuk ockra och gula nyanser, då vaknar min lust för färger till liv. Måla naturen med bilder, kan man det!?

Här är mina vackraste färger och former.

Rönnbärsklasen

Lågan

Fröhuset

Ridån


Par 
Önskar alla läsare ett skönt veckoslut med massor av färgupplevelser  i naturen!

10 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

alla årstider har sin charm ,höstfärger är vackert ,trevlig helg ,Nette

Anna Jonsson sa...

åhh...så vackra bilder du tagit..med ren och klar höstkänsla<3
det är ju dessa underbara färger som hösten bjuder oss på, som är det mysigaste med hösten tycker jag...de vackraste färger som bara hösten kan bjuda på<3
varm kram om dig

tobias sa...

Fint skrivet som vanligt.. blåmesen är jättefiner.

i stora drag sa...

Samma tråkiga väder här hos oss idag, men dina sköna eldigt röda bilder de värmer!
Hoppas man hinner se lite höstfärger i år innan alla löven ligger på marken! Som du förstår så är jag inte så förtjust i hösten.

Ha en fin helg! /Pia

Lindsjö taxar sa...

Vackert...härligt med höstförgerna som kmmer nu

Mian sa...

Åh så granna röda toner!
Visst är hösten fin, men jag saknar värme...

Ninne sa...

Ljuvliga bilder..
Jag har din adr. så jag skickar lite frö-
Ninnekram

Fjällripan sa...

Underbara mjuka höstbilder!!

S-A Sandberg sa...

Hej! Här har du på med fina bilder fått fram delar av allt det vackra som naturen nu erbjuder. Njutbart med alla dessa färger.
/SA

Viola sa...

Farger og bilder som gjør meg sååå glad Bea! :) Og javisst kan man male med bilder, og dette var av topp klasse spør de meg! :)

Herlige høstfarger og topp bilder!

Her har det vært sol og fint vær, men innimellom, særlig i går, kom det et regnskur ulikt noe annet her og plutselige vindkuler! etter det var det sol og som ingen ting hadde skjedd, igjen! slik var det en par ganger i går..
I dag har vi sola her igjen hos oss, det er deilig!

Ønsker deg en fin dag med klem fra meg! :)