söndag 2 september 2012

Ordverifiering

Ett kort inlägg som tangerar ordverifieringen.  Flera bloggare har valt den modellen för att kommentera,  men det verkar väldigt tålamodskrävande att lösa ord-koden. Är det ngn annan som har mycket svårt att fånga upp  bokstäverna rätt, för att kunna publicera de rader man önskade ge till sin bloggvän? Tyvärr, har man försökt uppemot 5- 6 ggr på samma ruta, ja, då ger jag upp! Lite synd, för jag ville gärna lämna en rad när tiden medger! Går det inte, ja då  fladdrar jag vidare...ledsen!



Ha en fin höstvecka!

PS Hoppas det löser sig med ordverifieringen!

13 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Bra någon annan tar upp problemet jag försökte 20 ggr på en blogg ,jag tänkte inte ggr mig hade skrivit på engelska en lång kommentar,men det gick inte att komma fram .Just nu går det inte att skriva kommentarer till någon blogg som har ordverifiering ,fin bild på makaonen ,kram Nette

tobias sa...

Jag är också less på ordverifieringen för det är svårt att tyda den alla gånger. Jag har inte valt ordverifiering av den simpla anledningen att jag vill bespara bloggvännerna från detta irritationsmoment.

mammi sa...

Har ingen aning om detta problem eftersom jag inte ändrat "bloggutseende" Inte så himla lätt när man är totalidiot på datorer. Jag blir så himla arg, var gång det skall ändras. Ibland känner jag bara : Ge upp
Vet inte ens om jag försöker, har kopierat hela "bruksanvisningen"
Ha det gott

Fjällripan sa...

Håller med! Ibland är det stört omöjligt att se vad det står och det tar alldeles för mycket tid att försöka klura ut det. Om man är rädd att få spampost så kan man ju istället lägga in kommentarsgrqanskning. Det har jag på alla inlägg äldre än en dag, för det är oftast på just äldre inlägg som spammet brukar komma...
Trevlig kväll :)

Lindsjö taxar sa...

TA BORT ORDVERIFIERINGEN! Alla borde göra det. Mina amerikanska bloggvänner bl a
http://run-a-roundranch.blogspot.se/
har på sin sida en logo att hon inte kommenterar bloggar med ordverifiering.
Jag tog bort den direkt när den kom och har aldrig eller hört om att det varit problem.
Jag blir less med när jag ibland får prova 3-4 ggr innan det blir rätt.
Jag har aldrig upplev spam eller annat

Urban Rundström sa...

Håller fullständigt med ovanstående, jag provar max 2 ggr sedan får det vara. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att lägga in det på min blogg. //Urban

Ninne sa...

Jag hoppas jag INTE har den där verifieringen kvar??? Nu är jag tillbaka o jag har LÄST O LÄST o det är så mycket att jag måste nog läsa en kväll till el kanske en regnig dag!! Dina underbara inlägg Måste jag ju bara se.. har väl läst ngt under månadens gång men inte så som jag önskar. Kram Ninne

Hilda R.B sa...

Helt enig med deg. Jeg stopper når jeg ikke klarer å løse koden etter andre forsøk.
Det er veldig lett å slå den av da!!!

Nydelig bilde av den flotte sommerfuglen. Den har jeg ikke sett før.
Ønsker deg en fin uke.
Hilda

i stora drag sa...

Åh, vilken vacker bild på fjärilen! Makaon? Jag har aldrig sett en sådan på riktigt.

Jag undrar om det har blivit fler som har den där verifikationen nu helt plötsligt, eller? Helt idiotisk är den, men det går att skriva. Förstår inte Blogger som ändrat det till det sämre.
Hälsningar Pia
PS. Såg att någon hade problem med att ta bort det. Har man det gamla gränssnittet går man in på Inställningar, fliken Kommentarer. Där flyttar man en prick från Ja till Nej, angående om man vill ha denna verifikation eller inte!

Hannu sa...

Vacker den här makaonfjärilen, i sommar har den lyst med sin frånvaro här hos oss. Flera år i rad har sen kryssats några gånger per sommar.

Hälsn./ Hannu

Viola sa...

WOW! hvilket sylskarpt vakkert bilde av sommerfulgen Bea!! =)

ordverifisering - det går bra for meg, til og med uten briller :)) men vi er forskjellige..
Jeg tror for ikke man trenger verifisering på om man ikke er plaget av spesielt spam, men er man plaget, så forstår jeg at det er en grei ting å ha på.

Klem! :)

Viola sa...

rettelse:
jeg tror at det er ikke nødvendig med verifisering på, om man ikke er plaget med spam.

tillegg: man kan alltids ha kommentarmoderering på eldre inlegg..

Og jeg selv? jeg prøver meg med privat blogg, enn så lenge.. :)

Anna Kristiansson sa...

Vissa bloggar krånglar mer än andra tycker jag. Jag gör några försök och sedan ger jag upp (eller fladdrar vidare som din fina makaon). Har jag ork och hittar en mailadress slänger jag iväg några rader så ibland.
För mig är det alltid Blogger-konton som krånglar för mig.

/Anna