tisdag 23 oktober 2012

Fortsättningen ...

... på Gråhakedoppingens familjelycka. Visst blev det små doppingar efter många dygns ruvande  på gungflyets vass-bädd! En varm och skön sommardag kunde vi från båten  iaktta de söta ungarna bli matade med färsk fisk. Ivrigt plockade hon/han upp den ena fisken  efter den andra och verkade inte bry sig om att just precis på platsen där de befann sig gick farleden och vi fick lov att ta det lugnt och inte göra någon brådska mitt i familjens middagstid, vilket passade oss mycket väl.





Lägg märke till frisyren! Efter ett stund av vår närhet blev hon/han varse oss och blev kanske lite orolig.



När måltiden var slut samlades alla ungarna och familjen simmade iväg. Kan det bli vackrare!?


Allt vad tiden gick och ungarna växte till, drog familjen  längre ut på vidare vatten. Vi får hoppas de återkommer en ny vår.

Ha en fin höstvecka!

Tack för alla trevliga kommentarer i senaste inlägg!

18 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Oj så vackert du fotograferat ,söta som dom är ,kram nette

Lotta sa...

Åh, så mycket jag hade att läsa igen här och vad jag har njutit av dina vackra bilder! Jag har lite fröer som jag tänkte skicka till dig men jag saknar din adress.
Kram Lotta

Morten Borg sa...

stemningsfulle bilder av en kjempefin fugl

Lindsjö taxar sa...

Vilka sötisar!!Vilka vackra bilder på familjen...

Karin Fransson sa...

Så fin liten familj.
Kram

Nattugglans Foto sa...

Riktigt rara små bebisar och vilken tuff frisyr på pippin.Härliga motiv att fota.En riktigt rar familj...
//Kicki

strandskatan sa...

Fin familj och underbara bilder :)
Vilken lycka att se de på nära håll.
Varma hälsningar
Halina

tobias sa...

Så fint. Hoppas dom kommer igen nästa vår.

Klas sa...

Vackert fotograferade i gyllene kvällsljus, på nära håll kan man förmoda. Speciell ansiktsteckning på ungarna, föräldrarna ser ju riktigt hippa ut. / Deerhunter

i stora drag sa...

Jättefina och härliga bilder på doppingfamiljen! Jag har också försökt att fota sådana i våra våtmarker, men de ville aldrig vara nära.
Det jag tycker är så urgulligt här, är också de små, små fiskarna! :)
Tack för din kommentar, kul du gillade "mina" fasaner!Kram Pia

Ölandsvindar sa...

Så fina! Nu under hösten har vi en del av gråhakarna utmed Kalmar sund.Doppingungar av alla sorter är verkligen charmiga. Vi har ett svarthakepar som häckar en bit härifrån. Tyvärr tror jag att deras enda unge försvann i år.
Kram /Kerstin

Åsa! sa...

Nej du Bea, vackrare än så blir det inte!

Tusen tack för receptet, det kan jag absolut prova! / Kram

Sami sa...

De har så vackra färger alla dopping-ungar :) dessa ser ut som små zebror som flyter runt., så söta!
----------------------------------------
Nu är min första egna foto-utställning bokad och nu har även min foto-hemsida fått sig en make-over med mycket nytt material så jag vill nu att du kanske kunde kika in där och säga vad du tycker och tänker, kommentaren lämnar du så klart i gästboken som behöver fyllas på med lite kommentarer.

Tack på förhand och jag hoppas att kanske du kan komma förbi på min utställning, mer info på hemsidan.

http://www.enkillemedkamera.se

Lasse sa...

Oj sååå fantastiska bilder Bea !!
Ha en fin helg!

Nette Cecilia sa...

Trevlig helg till dig du har en Award att hämta inne hos mig ,kram Nette

Fjällripan sa...

Underbara bilder!! Vilken lycka det ska ha varit att se dem i verkligheten :)

Mian sa...

Jag gillar gråhakarna. Kul att häckningen gick bra.
Vilka toppenfina bilder!

Viola sa...

Mange nydelige bilder her og under her! jeg la med EN gang merke til den benken i solnedgang, fantatisk flott!! og stråene like under der igjen! =) rognebærene!

UTROLIG flotte bilder Bea!! =)