tisdag 20 november 2012

En tillbakablick

En liten glimt från sommaren som gick, nu när allt är grått och lite små-trist, i saknade av ljusa fina dagar. Passar väl bra att påminnas om hur skön den gröna årstiden  faktiskt var och inte minst de små stunder när man får bevittna den första flygturen och vingarna som  inte är riktigt helt utvecklade och ännu mindre konsten att hålla sig kvar på den gren som blev en liten räddningspinne för en stund.
Här en liten bildserie på Svarvit flugsnapparungens första vingliga färd en tidig försommardag.

Ur ett fågelperspektiv kan det kanske se ut så här:

Nu ligger jag väldigt risig till med tanke på utsikten, dessutom lite slagsida på  lilla vingen.

Hmm..dags att stå på egna ben.

Men var är dom andra, mamma och pappa, känner mig  lite övergiven  och ledsen, ingen varken hör eller ser mig!

Kan jag faktiskt lita på den lilla vingen, att den bär högt upp i det blå eller till nästa gren? Undrar hur många vingpennor jag har egentligen?

Är det här att bli stor, ensam, längtande och drömmande  sittandes på en gren mitt inne i det täta buskaget, långt ifrån det rede där mitt liv började en vacker sommardag.

Åhh... där skymtar pappa-fågel med en bit mat, han visste faktiskt var jag fanns!

Skönt med bildarkivet en mycket gråmulen novemberdag!

Må gott!

15 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Vilken söt serie du visar....härligt fångat...kul att se

Karin Fransson sa...

Åh, vilken härlig bildserie! Sommarminnen behövs verkligen nu i höstmörkret.
Kram

S-A Sandberg sa...

Härligt att se goa bilder från den tid som svunnen är...

Livets Guldkorn sa...

Sommarbilder som värmer <3
Jättefin liten fågel....ibland undrar jag hur jag skulle klara mig utan fågelkvittret om somrarna??? En lisa för själen :)
Ha en fin dag
Ann-Louise

Anki sa...

Så underbar bildserie!
Visst är det härligt att man har så många bilder och minnen att plocka fram och njuta av nu när det är så mörkt :)
Ha det gott!
Kram

M sa...

Precis vad som behövs nu i höstmörkret. Blir varm i hjärtat när man ser den lilla ungen som försöker använda sin kropp.
Fint fångat.
Kram
M

Kungsfiskaren sa...

Hej!
Åh, vilken underbar serie på alla sätt och vis. Visst är det härligat att kunna plocka fram denna typen av bilder i gråaste novmeber
Ha en fin kväll
/Ingemar

i stora drag sa...

Så fina bilder på den lilla ungen!
Och grönt är skönt!
Kram Pia

Nattugglans Foto sa...

Håller med dig i detta tråkiga gråväder dag efter dag.Trevlig bildserie att minnas tillbaka på.
Finns ju inte så mycket spännande att fota nu,så dött i skogarna.
//Kicki

Åsa! sa...

Åh vilken liten söting! Hoppas den har lyckats med sin färd mot varmare trakter och att den kommer tillbaka till er nästa vår igen!

Nette Cecilia sa...

Härliga bilder från den tiden men idag kom det faktiskt en solstråle här ,trevlig helg ,Nette

Mina fotostunder sa...

Vilket härligt inlägg med den lilla pippin som början sitt liv!
Ha en skön helg!

Giga sa...

Śliczne zdjęcia młodego ptaszka i jego przemyślenia . Pozdrawiam.
Söt bild av en ung fågel och reflektion. Din.

Fjällripan sa...

En helt underbar serie med den lilla gulliga ungen! :)

Anna Jonsson sa...

<3 titta...ååh vilken söt bildserie du gjort..alle dussingen<3 så nya i denna värld.. att få beskåda detta värmer alltid i hjärtat, våra älskade djur<3

när ni nu har två älg-iga;) gäster på besök om dagarna<3 så måste jag ju fråge om du har "döpt" dom till något?:-) fast dä kanske bara är jag som är lite smått tokig som döper både det ena och andra djuret här hemma, allt från vildkatt till hackspett ;) man ä kanske lite tokig;-b men det är mysigt<3

hälsa alle dina djur-liga vänner där hemma<3

kramar till dig