onsdag 12 december 2012

Dagens datum

Ett historiskt datum  som bör förevigas med ett blogginlägg idag och  dito bild(er) från det speciella  klockslaget med många ettor och tvåor dvs 12.12.12 kl 12:12. En ngt slokörad fotograf kunde konstatera att min förhoppning att få de speciella klockslagen och datumet på bilderna uteblev. För mig var  det  sommartid  som gällde fortfarande dvs i kamerainställningen. Ja, det är bara att le åt missen och ändå veta att bilderna är faktiskt prick på slaget.


Vinterbild i svagt solljus och kunde faktisk se att vintervägarna börjar bli farbara dvs på  isarna, men för min del gäller mycket tjockare is för att känna  mig trygg innan jag kan njuta av de  vackra isvidderna.

På min "tolv-slaget-tur" kunde jag notera att ett orrpar satt i trädtopparna och spanade. Tyvärr flög hanen iväg och honan satt i motljus, men trevligt ändå.


Lite funderande förefaller  min lilla bofink över vinterns kyla, han verkar trotsa flytten till varmare länder och besöker dagligen min matning.


Hoppas ni hade  en trevlig "tolv-dag"!

13 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Tack, ja det var väl sista tolvan som vi får uppleva, tretton finns ju inte nästa år!
Härliga bilder du fick trots sifferfel på kameran!

Sami sa...

Vad trevligt med lite Orre :)

Nette Cecilia sa...

Men stackars bofink han har nog missat sista flighten ,kul med en orre .Ja nu är det slut med dom finurliga datumen ,kram nette

Klas sa...

Känner mig lite som din bofink, tror jag. Skulle ha gift mig denna dag men myndighet och snabbhet går inte precis hand i hand med hindersprövningsintyget som krävs... / Deerhunter

Nattugglans Foto sa...

Lille goe bofinken och bilden på orren i motljus var riktigt läcker.Så fint hon sträcker på sig.En fågel jag inte sett IRL.
Kram Kicki

Åsa! sa...

Så vackert det är med all snö Bea, ch vilken tur för bofinken att du är en trogen fågelmatare!

Ölandsvindar sa...

Här åt vi lunch precis vid det magiska klockslaget och glömde bort att fota. Bofinkar har vi ganska gott om. Min oro gäller den lilla rödhaken. Jag häller ut riven ost och hoppas att den överlever.
Kram /Kerstin

Lindsjö taxar sa...

Coolt med en orre på bild...det har jag inte sett här...vore kul att se
Jättefina bilder

i stora drag sa...

Så retligt med kamerainställningen, fast du fotade alldeles rätt! Själv glömde jag bort just det klockslaget 12.12 men fotade senare och min dag kall och härligt solig!
Kul med din orre, jag har aldrig sett någon.
Svar: Jag vet faktiskt inte hur det blir med hägrarna, om de kan klara sig för att det finns någon isfri damm där? Man hoppas ju det så klart.
Ha det gott! /Pia

M sa...

Fina tidsdokumnet du fångade och vilken tur att det funkade med kamerainställningen. Hade jag aldrig haft en tanke på att kolla upp före.

Hilda R.B sa...

Så kreativ du er. Den spesielle dagen og du var ute å tok så flotte bilder.
Kos deg masse med fotograferingen.
Vinterklem fra Hilda

Lasse sa...

Orren i motljus va fin. Ha en fin vecka Bea !

NatureFootstep sa...

fin profil på orren fick du i alla fall. På rätt klockslag. :)