fredag 15 november 2013

Utbyte

Fredag och veckoslutet hägrar med ett par lediga dagar, det skall bli skönt med lite vila efter en hektisk vecka! En vecka som bjöd på utmaningar av något knepigare karaktär, dagar som var lärorika och  ger levnadsvisdom och framförallt en del nya insikter om livet mångfacetterade bekymmer som kan spegla sig i vardagen för en del. Har haft  förmånen att träffa nya människor som gett mig mycket av sin livserfarenhet och berikat min dag! Inget gnissel, intet gnäll, alla plockade fram det bästa och vi  gjorde dagen/stunden  på bästa sätt! Ödmjukt tacksam till förmånen som gavs mig och jag bjöd i gengäld på min kreativa sida. Utbyte kallas det visst!

I arkivet fann jag bilder som kanske passar för inlägget, nämligen Svarthättans "vissel-gnissel-läte" som jag länge gick och undrade över och till slut fann jag  nämnda fågel. Den som vid första bekantskapen verkade högljudd, var i själva verket en vackert klingande sommarsång av en ngt försiktig fågel som räds all mänsklig närvaro.






Livet med både människor och små bevingade vänner är lärorikt och berikande!


Hoppas alla får mycket utbyte av veckoslutet!

11 kommentarer:

Lotta sa...

Du har så rätt så rätt. jag blir alltid så farsinerad över ditt sätt att fånga fåglarna så vackert.
Ha en skön helg.
Kram Lotta

Viola sa...

Herlige bilder Bea! :)
Jeg lurer på hva den funderer på (den på det øverste bildet).. :))
du får dem så skarpe!

God helg med klem fra meg! :)

Anna Jonsson sa...

ja bea...du har så rätt...<3 varm kram

Ingemar Pettersson sa...

Hej!
Hoppas att du får/har en fin helg, jätte fina bilder som vanligt.
/Ingemar

Lindsjö taxar sa...

Jättefina bilder, undrar om jag sett en sådan någon gång. Just nu ser jag inga småfåglar alls, får börja mata dem snart

Klas sa...

Nej, inte så mycket berikande verksamhet denna helg för min del. Har jobbat och istället berikat plånboken, inte så dumt det heller, faktiskt. Fina bilder på svarthättan, antar det är hannen i sista ?
Förstår fullt ut din entusiasm. Att möta och ta del av lärda och kreativa personers erfarenheter känns alltid fantastiskt.
/ Deerhunter

Fjällripan sa...

Underbara bilder på den söta fågeln!!

M sa...

Kloka rader du bjuder på och härligt att du tankat kunskapsdepåerna. Dina bilder på Svarthättan är jättefin och mittenbilden faller jag lite extra för.
Hoppas du får en bra vecka.
Hälsn
M

Lasse sa...

Kloka ord med fina svarthättebilder. Den är inte alltid så lätt att fånga på bild, den hörs vida omkring men syns inte alltid.
Ha en fin vecka !

Hilda R.B sa...

Nydelige bilder og ord.
Ønsker deg en riktig trivelig ukeslutt.
Fra Hilda

Mimmi sa...

Ja nog lär man sig av naturen:) Tänk innan jag började att fota visste jag inte ens namnet på en talgoxe:)
Det var härliga vackra bilder :)
kram:)