torsdag 12 december 2013

God Luciamorgon

Luciamorgon bjuder på vackra julsånger samt ett bud om att julen snart är här. Vackert och välkomnande skrider hon fram med ljus i hår, visst är det ngt särskilt med denna fina tradition och en ljusglimt i vår mörka årstid.

Kom att tänka på mina ljusglimtar från sommarens turer i skog och mark. Det var några som absolut inte skred fram i naturens labyrint av trädstammar och grenar. Men en ljuspunkt blev det trots allt, att hinna fokusera på den snabbt flängande Trädkryparen.




Men som sagt, såhär var det för det mesta, i snabb vändning till en ny position.


Men nu blir det Luciamorgon och min lilla vän som följer stundom med på mina turer får agera alternativ Lucia med en arkivbild.



Ha en skön morgonstund!

3 kommentarer:

Fjällripan sa...

Trädkrypare har jag nog inte sett....kul att du hann med och fånga den på bild! Å en så söt liten Lucia :D

Nette Cecilia sa...

Trädkryparen hör nog inte till mina fågelarter ,Fina bilder ,trevlig Lucia afton ,Nette

Klas sa...

Sista bilden på trädkryparen nog rätt så typisk, men fotografiskt svårfångad position. Bara näbben i fokus på en fågel som ger allt för att komma åt små övervintrande kryp långt inne i sömmarna mellan barkbitarna. Lite för sent att önska god luciamorgon. Nöjer mig med att önska dig en god, nästa morgon istället !
/ Deerhunter