torsdag 2 januari 2014

Nytt år...

... och nya möjligheter! Förresten - god fortsättning kära läsare! Hoppas året börjat fint, bortsett från vädret som inte är likt något vi sett tidigare vintrar, då marken i vanliga fall har varit täckt av vit och ren snö. Nu är det klottigt och grönt, en ovanlig upplevelse i sig.
Ofta  har vi drömmar och  förhoppningar  inför det nya året, kanske en och annan föreställning som  kunde bli verklighet under året som ligger framöver, vem vet hur det blir. Ibland kan vi påverka vissa skeden i vår vardag, men stundom får vi ta saker och ting som det kommer.

Några drömmar som jag bär på inför det nya året med tanke på mina strövtåg i naturen. Hoppas på några  raritet som jag inte haft chansen att upptäcka tidigare i skog och mark, kanske till och med på riktigt nära håll. Mina bilder på Grönsiskan får illustrera tanken.

Låta mig fascineras av de små livens bekymmerslöshet och lära mig ngt av det.

Hålla blicken och känslan  fäst vid  "dagens bästa"!

Vaska ur det som ger dålig energi för dagen och samla på de goda tingen.
Kort sagt, blickar framåt med tillförsikt på ett nytt och oskrivet blad för året!

Därmed inga nyårslöften, endast små förhoppningar om ett gott må-bra-år!

Önskar alla ett fint veckoslut!

13 kommentarer:

Klas sa...

Kloka ord från dig och siskan, bara att hålla med. Så uppbyggliga att jag gör dem till min egen målsättning för nya året. Först får jag oxå hitta en djurkompis att prata med!
God fortsättning !
/ Deerhunter

Lotta sa...

Njuter så av dina vackra bilder, de är verkligen sköna att vila ögonen på, särskilt nu när regnet öser ner.
Vill också önska dig God Fortsättning på det nya året.
Kram Lotta

Anki sa...

Härliga bilder!
Här är det inte alltför ovanligt med gröna vintrar, men snön kommer nog så småningom...
God fortsättning till dig också!
Kram

Maja sa...

Kloka ord och vackra bilder på grönsiskan!
Ha en fin 13on helg!
kram Maja

Hilda R.B sa...

Du får sagt det slik vi alle tenker. Det blir som med Grip dagen...og det beste bildet er ennå ikke tatt sier de.
Flotte bilder av sisiken.
Ønsker deg et riktig spennende fotoår.
Fra Hilda

Fjällripan sa...

Ja detta väder...så trist...

Men sååå fina bilder på siskan!!

Anna Jonsson sa...

hej bea

du har så rätt,så rätt <3 man ska vaska fram det som ger bra energi och inte fokusera på det dåliga! då mår vi så mycket bättre <3

varm hälsn.anna

Ingemar Pettersson sa...

Hej,
Bildserien på grönsiskan är helt otrolig och dina ord är som vanligt så väl valda och verkligen kloka. Hoppas och önskar att du får ett helt underbart 2014!
Kramar från Västkusten
/Ingemar

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag tycker det låter som en bra plan för året! Jag har tänkt ta fasta på en sak om dagen jag är tacksam för. Tror det på något sätt kan få en att se det stora i det lilla och uppskatta livet mer. :)

/Anna

Karin Fransson sa...

God fortsättning, Bea! Följer dig troget här på bloggen, begrundar dina ord och beundrar dina bilder, även om jag inte alltid kommenterar.
Kram

Lindsjö taxar sa...

Vilka fina bilder på siskan. Nu är alla helger över o vardagen kommer tillbaka...

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej Bea, och Gott Nytt År!! Va roligt om du också är på väg och "träffa" Hannu *skratt*...Vi kunde ju faktiskt träffas då, tycker jag...<3
kram Nina

M sa...

Åh, så vackert du illustrerat dina förhoppningar inför nya året. Både i bild och text.Fantastiskt snygga inlednings och avslutningsbilder i den här serien.
Allt gott till dig.
Kram
M