fredag 19 december 2014

God Jul

Det blev till slut det perfekta julvädret med snötyngda träd och hela naturen är klädd i de vita kristallerna. Hoppas vädret består! Det är trots allt några dagar ännu innan själva julfirandet kan börja.
Likt alla andra finns det ett och annat att ta itu med såhär dagarna före, plus att jobbet kallar med sina turer och jag  får svänga på den traditionella rytmen. Men... sånt är livet! I juletid är tanken att vi  får både ge och ta och det inbegriper även att ge av sin tid för de jag jobbar med och bland.







Med dessa vinterbilder önskar jag alla mina läsare en riktigt


13 kommentarer:

Vittran sa...

Vilka underbara bilder. Det är annat än här. Här blåser det och regnar till och från. Även en del hagelbyar. Hörde till och med åskan.
Igår fick vi mest nederbörd i hela Sverige, usch.
Jag är nederbördsobservatör för SMHI.
Vädret på dina bilder lär vänta på sig här. Det blir säkert en grön och regnig jul här.
Önskar dig en fin och fridfull jul!

Lotta sa...

Åhh, vilka bilder! Lyckos dig som fått snö, jag längtar så efter minusgrader och lite snö! Men jag ska inte klaga för solen har strålat hela dagen och jag är nästan klar med julstädningen!
Stor julkram till dig! God-Jul! /Lotta

Nitas sa...

Så vackra bilder , enormt fina . Många kramar till dig med // Anita :)

Nette Cecilia sa...

Så fin julstämning där norröver ,här finns inget snö i träden ,god jul ,Nette

Anna Jonsson sa...

hej bea <3
åhh...har du snö hos dig... vad underbart <3 får hoppas att den kommer hit till skaraborg oxå snart <3

hoppas allt är väl med dig <3 vill oxå önska dig en god jul och gott nytt år <3
varm kram fån anna

Maja sa...

Härliga vinterbilder! Ser ni fått mera snö, märkte det med i dag då jag var dit norröver och tände ljus vid graven. I natt kom det mer snö här så vi får vara nöjda vi med :)
God jul!

Här är gudagott att vara ! sa...

Här njuter vi också av snötyngda träd och ca 2 dm snö på marken.
Det ser verkligen ut om ett julkort när man tittar ut !
Njuter och känner tacksamhet över en vit jul i år !
Önskar dej en härlig jul med många glädjerika stunder.
Kram / Anneli

Klas sa...

Hoppas du får en riktig god jul. Njuter av ditt fina julkort (och din välformulerade text).
/ Deerhunter

Fjällripan sa...

Underbara bilder! Här har vi också fått snö :))

God Jul till dej med :D

Inger Marie sa...

Hei Bea:)
Nyyydelige vinterbilder! Som et postkort..:)
Takk for et hyggelig bloggår...så ønsker jeg deg en god jul:))

Karin Fransson sa...

Önskar dig en riktigt god jul, Bea!
Kram/Karin

Nitas sa...

God Jul på dig med Bea . Kramar // Anita :)

M sa...

Underbar vinterstämning i dina julbilder som jag tyvärr missat. Hoppas att du hade en fin julhelg.
Julkortet med sidensvansen är verkligen snyggt.
Önskar dig Gott Nytt År.
Hälsningar
Monica