tisdag 30 december 2014

Gott Nytt År 2015!

Här i mellandagarna har vi haft ett otroligt vackert vinterlandskap, men minimalt med sol och  mitt i allt detta vackra "väcktes" jag ur min vinterdvala vad fågellivet beträffar. Två dagar i följd fick jag den äran att betrakta en flock orrtuppar som flög över björktopparna och några satt och knaprade björkfrön. Vilken vacker syn i de vintriga och snöbeklädda träden!

Årets sista fågel får därmed bli  den orrhöna som jag fick betrakta på nära håll i medlet av maj. Orrhönan med vaksam blick, står lite risigt till  med tanke på snabb flyktväg,  klättrar planmässigt  ned från rishögen i lugn och maklig takt,  tar ett par snabba vingslag och en tillflykt under en gran. Sessionen blev kort men mycket trevlig, med tanke på alla turer jag gjorde på våren i hopp om orrspelet på myren som jag bara lyckade se skymten av innan de drog.




Såhär på årets sista dag får jag tacka mina läsare, följare och ni som skrivit en rad eller två. Alltid trevligt med lite respons på inläggen och hoppas ni hänger med även nästa år, dvs 2015!



GOTT NYTT ÅR!





12 kommentarer:

Viola sa...

Så fine bilder av orrhøna! Perfekt nydelig frostbilde! Også nydelige billedsamlinger under her. Ja vi hadde masse hvit deilig snø, men så kom regnet, og deretter slaps og glatte veier! Tenk, de grønne plantene i bedet og blomsterjorda synes igjen!
Håper du har kost deg i jula, og jeg ønsker deg en fin nyttårskveld og alt godt inn i det nye år!
Klem fra meg! :)

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Jag önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År Bea! Både vad det gäller härliga naturstunder med eller utan fototillfälle ;-) och i livet som stort.
/Ingela

Maja sa...

Gott nytt år! Ditt nya år kanske också börjar med jobb i ottan!? :)
kram

Klas sa...

Jag hänger med! Önskar dig gott nytt år, Bea.
/ Deerhunter

strandskatan sa...

Önskar dig allt bäst i det Nya 2015!
Halina

Lotta sa...

Fantastiska bilder... Vill önska dig ett riktigt gott nytt år och även tacka för alla underbara bilder du delar med dig av! Nyårskram! /Lotta

Nette Cecilia sa...

Gott nytt år ,Nette

Fjällripan sa...

Jättefina bilder av orrhönan!!

Du får kanske övernatta vid spelplatsen nästa år eller rättare sagt i år, så du får se orrspelet! :D

Gott nytt 2015! :))

Maria Thorbjörnsson sa...

Visst följer jag med på din resa 2015..

Tiger sa...

Ser fram emot det nya året!
Önskar dig ett Gott Nytt År!
Elisabet

Hilda R.B sa...

Ønsker deg et flott fotoår i 2015!

Ölandsvindar sa...

Det fanns orrar här på ön för kanske 15-20 år sedan men de verkar vara försvunna nu. Men jag spanar på...kanske en vacker dag! Det vore häftigt.
Kram och god fortsättning /Kerstin