söndag 19 april 2015

Jag vet...

...var Spillkråkan bor för tillfället. Kunde inte undgå att lägga märke till alla trädflisorna som strösslats nedanför trädet. Så trevligt att hålla lite utkik på bohålan och det ger naturligtvis anledning att göra mina avkrokar förbi i tidig morgontimma.


En  morgon satt den i det urholkade trädets öppning  och höll ett vakande öga på mitt förehavande.


(Bohålet är på skuggsidan och därmed ljusfattig bild) Får vänta på lagom bra tillfälle i kvällsljus.

Vilken fin helg vi haft förresten, vårligt och vackert! Fångade stilleben på vår vandringsled i dag.


Trevlig vecka!

6 kommentarer:

Morten Borg sa...

vakkert, lykke til med svartspetten :)

Lasse sa...

Hej Bea !
Lycka till med hyresgästerna :-)

Maja sa...

Där har den det bra herr spillkråka. Fina bilder som vanligt. Ja visst är det ljuvligt nu då det börjar våras mer o mer!
Kram

Klas sa...

Trevlig miljö fågeln valt som boplats. Lika trevlig är fågeln, i mina skogar en mycket skygg varelse. Här har du första parkett.
/ Deerhunter

Fjällripan sa...

Jättefina bilder!! Här har vi också haft ett fantastiskt vårväder! Hoppas du får fler chanser hos spillkråkan, en riktig häftig fågel:))

Gustav Rappestad sa...

Fin bild på spillkråkan i sitt bo! En spännande fågel tycker jag :)