onsdag 1 juli 2015

Äntligen sommarkänsla

Nej, ingenting går av sig själv, det skall till både det ena och det andra för att allt skall rulla på och man får ta det som det kommer här i livet.
Men... idag en liten känsla av sommar, den riktiga värmen, solen och sommarbrisen fläktar och allt känns gott och väl. En tur på morgonkvisten, ja, det hann bli förmiddag innan jag vände hemåt och solen stekte på och till en början tyckte jag mig ana ett litet missmod över observationerna, men så mitt allt satt dom där, Skogssnäppan (tror jag) som jag bara bongat på långt avstånd tidigare och Tornfalken i solglittret på en tallgren, ofta sitter de på elstolpar, så det var lite ovanligt.









Njut av sommarbrisen och värmen!

5 kommentarer:

Lasse sa...

Hej Bea !
En fin beskrivning av sommaren och ljuvliga bilder till !
Ha en fortsatt fin sommar,
L

Nette Cecilia sa...

Fina bilder ha det skönt själv också ,kram Nette

M sa...

Alltid så roligt när man får bilder på nya arter.
Fina somriga bilder.
Vi har sommarväder här också, äntligen.
Allt gott.
M

Maja sa...

Fina bilder, vilken tur du hitta en fågel du inte tidigare bongat!
Härligt med sommarvärme och om du fått loma nu är det bara att njuta :)
Kram

Klas sa...

Alla dessa snäppor... Så svåra att skilja från varandra. Men även om man inte är säker på arten kan ju fåglarna alltid fotograferas. Mittbilden gillas särskilt mycket. Skir ljushet, tunna skuggor. Så sommarlikt.
/ Deerhunter