torsdag 13 augusti 2015

Gyllene tillfällen...

.... ja, dom verkar fladdra mig förbi i sommar! Inte i positiv bemärkelse, utan med ett viss underton av missnöje. Ni vet det där, när man har förväntningar och -hoppningar,  tror att någonting skall bli riktigt bra. Nu var ribban högt lagd för sommarupplevelser, tid för mycket som man inte annars hinner med och jag "flög" under ribban med buller och bång.  Så kan det gå, bara att resa sig och ta ny fart, trots att det bränner lite här och var. Känns som när skon skaver, det gör ont,  gnagar och man får ingen ro förrän man stannat upp och tömmer skon på skräp. Inte så lätt heller att balansera på ett ben, det är ngt med balans i tillvaron. Ömma punkter hindrar att nå toppar och berg,  med uthållighet och tålamod skall det erövras med hopp om en ny sommar med nya gyllene tillfällen. (Ja, jag vet, det här blev lite kryptiskt, men håll till godo.)




Gråhägern blev ändå ett Gyllene tillfälle här om kvällen! 

Må gott!


6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så häftigt med bild på skygga hägern fint fångat ,nette

Lotta sa...

Jag håller med dig! Denna sommaren hamnade jag också under ribban, jäkligt mycket under faktiskt! MEN jag låter mig inte slås ner utan ser redan fram emot nästa sommar, en sommar utan bröstcancer och sjukskrivning, grrrr Men nu har jag bara en veckas sjukskrivning kvar och sen blir det full fart igen! Jag klagar faktiskt inte för jag mår jättebra men det är svårt att hålla sig still... Må så gott! Kram Lotta

Ölandsvindar sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig men i efterhand kan man ändå oftast se en del positiva saker och erfarenheter som man kan bära med sig. Jag skrattade åt ditt förra inlägg och kom ihåg den gärdsmyg som en vinter bodde i vårt garage. Vi fick en riktig utskällning varje gång vi vågade oss på att köra ut och in med bilen.
Kram från Kerstin

Maja sa...

Lät inte så bra det du skrev... hoppas det blir bättre!!
Jo jag är på fejjan! :)
Kram

Klas sa...

Man strävar väl alltid efter gott liv. Då måste ju ribban sättas högt. Är säker på att du snart hämtat in vilket efterskott du nu än bär på. Och gråhäger piggar alltid upp, det har du rätt i.
/ Deerhunter

Fjällripan sa...

Jättefina bilder på hägern! Fick se en flyga förbi här idag, det är inte så ofta :D