måndag 21 september 2015

På rätt plats

Man brukar  säga ibland, att man var på fel  plats vid fel tidpunkt, kanske då i negativ bemärkelse, men idag vill jag uttrycka det tvärtom, på rätt plats vid rätt tidpunkt.
En otroligt vacker höstmorgon och naturligtvis får man passa på att njuta av morgontimmarnas tjusning och förresten färgerna i naturen börjar vara precis så där mustiga som jag gillar. Jag fascineras för ett ögonblick av en and ( träffat den  tidigare också) som är otroligt tam och trots min närhet äter den glupskt vid bryggkanten, kollar ibland på mina rörelser och vi "umgicks" en bra stund innan jag blir varse något helt annat.

I kanalen skymtar en älgko med sina två kalvar och planerar att ta sig över vattendraget som är  varken brett eller djupt, men mycket blött i bottnen. Nu blir det katastrof, tänkte jag!
Här får ni se hur det gick.









Allt slutade lyckligt och färden fortsatte över strandängen och vidare till skogs. Vilket skådespel och kan  lugnt påstå att jag var på rätt plats i rätt tid.

Må gott!

9 kommentarer:

Klas sa...

Det kan man verkligen säga. Vilken upplevelse du varit med om! Passagen gick odramatiskt till och den utfördes i vackert ljus. Kan inte bli så mycket bättre.

/ Deerhunter

Fjällripan sa...

Ja du var verkligen på rätt plats vid rätt tidpunkt!! Vad kul att få se detta :))

Brit sa...

For en flott serie av elgene ! Det må ha vært fint å se på :)

ANITA sa...

Vakkert Bea!

Hilsen Anita

Karin Fransson sa...

Fantastiskt fint fångat!
Kram

Kenny Isaksson sa...

Härlig upplevelse du fick vara med om Bea !!!
Må väl / Kenny

M sa...

Wow, vilken fantastisk upplevelse att få både se och fota.
Underbart ljus och mycket fint fotat.
Spännande bildserie att få följa etappvis.
Grattis!!!
Allt gott.
monica

Viola sa...

Wow!! For noen herlige bilder! :)

Lasse sa...

Wow, vilken fantastisk händelse du fick vara med om här Bea. Grattis och fina fina bilder !!