tisdag 1 mars 2016

Ljus i sikte

Vårmånad, ljuset återvänder och kanske jag får krypa ur mitt vinteride för att så småningom fånga stunder av glädje i naturens underbara värld. Det som varit en tillflykt när fysiken bråkar och mörkret svept in våra håll och kanter. Får lägga det bakom mig och  se framemot, värme, ljus  och fågelsång.


 Hoppas att även   denna "filur" Hackspetten som obönhörligen kraschlandade i vårt fönster har god bättring på sin sida och sitt rehabiliteringsviste i en gårdsholk för tillfället och ser ut att bli bättre dag för dag efter en vingskada.


Nu siktar vi framåt på ljus och värme!

5 kommentarer:

Inger Marie sa...

Hei Bea:)
Så hyggelig med fuglen som bygger og gjør seg køar til våren:)
Her er det kaldt og surt,men 1.mars på kalenderen så det går rett vei:)

strandskatan sa...

Ja, det gör vi... fast hos mig snöar det...
Underbara bilder.
Hälsningar Halina

Klas sa...

Delar din åsikt 100%!
Hoppas spetten kryar på sig. Nog ser den rask ut på första bilden, tycker jag.
/ Deerhunter

b5lund sa...

Ja nu vill vi ha vår och nog märks bra att ljuset återvänder dag för dag trots att det mest är mulet nu! Fin bild på hacke! Hoppas han blev ok igen!?
Kram Maja / majasscrappde.blogg.se

ANITA sa...

Nydeligt Bea!Gleder oss til våren :))))