onsdag 1 juni 2016

Guldkorn

Godmorgon bästa bloggare! Ja, den ljuva våren har övergått i sommarmånad och grönskan är ofantligt påtaglig med doft av hägg och rönn. Det är tid att fånga varje möjlighet att samla på naturlig energi och njuta av fågelsången. Det har jag gjort i mån av möjlighet och det ger så många sköna upplevelser.

Ögonblick man bara vill minnas och kanske komma ännu lite närmre nästa gång. Här är två av mina guldkorn från denna vår.


Enkelbeckasinen satt formligen för fotografen och vägrade  "fly fältet".

Även Järpen som för det mesta rör sig på marken var uppflugen denna morgon.




 Njut av sommargrönskan!

6 kommentarer:

Fjällripan sa...

Ja tänk att nu är sommaren här! Tiden går verkligen fort och det är bara att njuta så mycket som det går av den här härliga tiden :))

Jättefina bilder!!

Nette Cecilia sa...

Vi njuter i fulla drag ,snyggt fångade fågelbilder ,kramen Nette

ANITA sa...

Så flotte bilder!!Den enkeltbekkasinen er ikke lett å få fotografert..du har vært heldig!

Nyt sommer tiden!

Hilsen Anita

Lasse sa...

Hej Bea ! Grattis till båda...inte lätt att få korn på dessa rariteter :)
Ha det fint i sommarvärmen...29 grader idag ....:))

Klas sa...

Grattis till dess fina bilder. Tror aldrig jag tidigare sett enkelbeckasin i träd. En riktigt fin start på sommarhalvåret, fotografiskt menar jag.
/ Deerhunter

Mimmi sa...

Ja jisses säger jag bara ..den första bilden var ju bara så himla bra :)
Du får så fina bilder och jag lär mig olika sätt att fota på när jag kollar på dina:)
Nu skall jag försöka bli lite mer aktiv på min blogg.Jag har ju varit mest på facebook med mina bilder,
ha en riktig fin dag nu
kram :)